שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המרגל האמריקני שלא ריגל

האף.בי.איי. עצר מדען אמריקני שעבד בעבר בחברה ישראלית, בחשד ש"הסכים" לרגל עבור ישראל

אבי משה ב' בחשון תש"ע - 20/10/2009 11:15
מדען אמריקני שעבד בשנים האחרונות בשורה של תפקידים במשרדי האנרגיה וההגנה ובסוכנות החלל נאס"א, נעצר לאחרונה בחשד שריגל לטובת מדינת ישראל.
 
משרד המשפטים האמריקני פרסם אמש הודעה רשמית אודות מעצרו של האיש, דיוויד נוזט, בן 52, בחשד כי ניסה ליצור קשר עם קצין מודיעין של ישראל, במטרה להעביר לו מידע מסווג בנושאים ביטחוניים.
 
מעצרו של האיש התבצע זמן קצר לאחר שנוזט יצר קשר עם סוכן אף.בי.איי. שהציג עצמו כקצין של המודיעין הישראלי. השניים נפגשו בבית מלון בוושינגטון, ובמהלכה הסכים נוזט לשמש כמרגל לטובת מדינת ישראל תמורת כסף, לאחר שהיה ברשותו סיווג ביטחוני גבוה ביותר, באמצעותו נחשף לחומרים צבאיים וצילומי לוויין חשאיים ביותר.
 
הסוכן המתחזה הציע לנוזט מערכת מתוחכמת להעברת המידע הביטחוני באמצעות תיבת דואר מיוחדת, וזה ביקש בתמורה לקבל דרכון של ישראל. כעבור שבוע קיבל נוזט רשימת שאלות בתיבת הדואר אודות מערכת הלוויינים של ארה"ב, ובתמורה אף העבירו לחשבון הבנק שלו 2,000 דולר.
 
לפני כחודש צילמו סוכנים של האף.בי.איי. את נוזט כשהוא מכניס לתיבת הדואר מכתב עם תשובות. במכתב כתב נוזט מידע מסווג אודות צילומי הלוויין של ארה"ב ואף הציע מידע אודות הנשק הגרעיני ומערכת הלוויינים של ארה"ב.
 
אתמול (ב'), בתום חקירה קצרה, נעצר נוזט ומעצרו יוארך היום בבית המשפט. הוא צפוי לעונש של מאסר עולם.
 
במשרד המשפטים האמריקני אמרו אתמול, עם פרסום פרשת ה"ריגול", כי למרות שנוזט עבד בעבר במשך כעשר שנים כיועץ טכני בחברה שבבעלות ממשלת ישראל, העוסקת בענייני חלל ואף קיבל באופן קבוע שכר כולל שהסתכם ביותר מ-200 אלף דולר, לפרשה אין כל קשר לישראל, משום שהאיש נעצר במסגרת חקירה יזומה של האף.בי.איי. בניסיון לאתר עובדים בעלי סיווג ביטחוני גבוה המבקשים למכור מידע למדינות זרות.
 
עוד נאמר, כי החקירה החלה לאחר שנוזט יצא בתחילת השנה מגבולות ארה"ב למדינה זרה, כשברשותו כונן מחשב שהכיל, ככל הנראה, חומר מסווג. עם שובו לארה"ב לא התגלו הדיסקים בתיקיו, אך חקירה העלתה, כי נוזט התרברב באוזני חבר, כי אם ינסו להכניסו לכלא, הוא יעבור להתגורר בישראל ויספק לה מידע אודות מערכת הביטחון האמריקנית.