יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב כורכת פתרון בנושא הגרעין האיראני בפתרון הבעייה הפלשתינית

הממשל האמריקאי ממשיך ללחוץ על ישראל לקדם פתרון של שתי מדינות לשני עמים, כתנאי לפתרון נושא הגרעין האיראני

איתן פריד ט"ז באייר תשס"ט - 10/05/2009 21:08
ארצות-הברית מעוניינת בהתקדמות בערוץ הפלשתיני, בתמורה לטיפול בבעיית הגרעין של איראן.

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות-הברית, הגנרל ג'יימס ג'ונס אמר בראיון לבי.בי.סי, כי ארצות הברית מבינה את דאגות ישראל מהאיום הנשקף לה מאיראן, והיא מחוייבת לביטחונה. אולם, אמר, "ניתן להפחית את האיום האיראני בעבודה לקראת פיתרון שתי מדינות".

"בעולם הערבי ובאירופה יש ציפיות גדולות מוושינגטון. זה מחייב מנהיגות ומעורבות אמריקנית בכל רמות הממשל שלנו. עלינו לעודד התקדמות הדרגתית על מנת שנשיג פיתרון ממשי לבעיה", אמר ג'ונס.

בירושלים דווקא סבורים אחרת. עד היום, אומרים גורמים מדיניים, איראן ניסתה לחבל, ואף חיבלה, בכל התקדמות במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. אין כל ערובה לכך שניסיון להתקדמות בערוץ הפלשתיני, לא ייתקל בחבלה איראנית מכוונת, אומרים הגורמים, ומוסיפים, כי בגלל הסיבה הזו, עסוק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפעילות דיפלומטית וביטחונית עניפה בנושא האיראני, והוא מונח על שולחנו של ראש הממשלה בעדיפות עליונה.

האמריקנים מודאגים מכך, ומשחררים הצהרות רבות שנועדו לגרום לנתניהו להגיע לפגישה עם הנשיא אובמה וושינגטון בעוד מספר ימים כשהוא "כנוע" לעמדה האמריקנית, המדברת על "שתי מדינות לשני עמים". מהסיבה הזו הצהיר נתניהו לאחרונה בכמה הזדמנויות, כי ניתן יהיה להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים, בתנאי שיכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית.

כפי שזה נראה היום, ויו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן אמר זאת בצורה ברורה - זה לא יקרה כל-כך מהר. בנוסף, כמה ממדינות ערב המתונות, ובראשן ירדן, מנסות לגבש הצעת שלום מרוככת, שתאפשר לישראל לקבלה ולאשרה, הצעה השוללת את זכות השיבה במתכונתה המקורית. בישראל טרם התייחסו ליוזמה, שעלתה לראשונה לדיון בפגישת הנשיא ברק אובמה ועבדאללה מלך ירדן.