יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

התנגדות צפויה של היצרנים ליוזמת המיסוי החדשה על מוצרי האלכוהול

מס חדש של רשות המיסים יביא לעליית משקאות האלכוהול הזולים. בד בבד- דווקא מחירם של המשקאות היקרים יותר- ירד.

איתן פירד כ"ז באלול תשס"ט - 16/09/2009 18:53

רשות המיסים נתקלת השנה בהתנגדויות חוזרות ונשנות לסוגי מיסים שונים שמנסה להטיל על היצרנים הישראלים, ועכשיו: מאבק חדש: לאחר שבמהלך מפתיע יזמה רשות המיסים הטלת מיסוי חריף על כל מוצרי האלכוהול מייצור מקומי, בדמות מס אחיד של 37 שקל על כל ליטר כוהל ו־40 אגורות על כל ליטר בירה, נרקמת התנגדות גורפת של היצרנים למס החדש.


יוזמת היטל המס על מוצרי האלכוהול, שנכשלה בעבר בהכללת הרפורמה בחוק ההסדרים בעקבות לחץ שהופעל מצד התעשיינים המקומיים וארגון לשכות המסחר, זוכה לקידום מחדש על ידי רשות המסים במסגרת התוכנית למאבק בצריכה הגוברת של משקאות אלכוהליים, המביאה להדרדרות הנוער.


כיום מחושב המס על משקאות אלכוהוליים הן על פי המחיר הסיטונאי של המשקאות והן על פי אחוז האלכוהול שבהם. בניגוד לכך, המס החדש אינו מבדיל בין משקאות זולים, בהם אחוז האלכוהול גבוה אך המחיר נמוך, לבין משקאות שמחירם גבוה בהרבה.


מס הנקבע באופן יותר שרירותי זה, צפוי להעלות במידה משמעותית את מחירם של המשקאות הזולים שבהם אחוז האלכוהול גבוה, וכאן מגיעה רשות המיסים לעימות עם היצרנים: זוהי הקטגוריה שבה פועלים כיום מרבית היצרנים המקומיים, הטוענים כי מיסוי זה יפחית דווקא את מחירי האלכוהול המיובא, הנחשב ליקר.


כצפוי, היצרנים המקומיים זועמים על כך:  "מדובר בצעד חסר הגיון שיסייע רק ליבואנים ויכה מכה אנושה את ענף הייצור המקומי" אומר אחד היצרנים. "בעידן בו 85% מהשוק הוא תוצרי יבוא בזכות צריכת האוכלוסייה הצעירה דווקא, אין כל הגיון בעליית מחירי הייצור המקומי. מדובר במהלך פופוליסטי תמוה שיגביר משמעותית את צריכת האלכוהול בקרב צעירים, בזכות מחירם של מותגי החוץ שיהפכו מעתה 'משתלמים' עוד יותר. במקום להלחם בבעיות עליהם מצביעה הרשות ולהטיל מיסוי דווקא על יבוא החוץ הפופולארי, מחריפים את הבעיות בדמות תמריץ נוסף ליבואנים והגברת הצריכה" דברי היצרן.

  1. 2. רציתי להמליץ על שירת היין
    צביקה 16/09/2009 21:02
    אני רציתי להמליץ על חנות שירת היין, שם ניתן למצוא יינות איכותיים ובזול.
  2. 1. 37 שקל לליטר אלכהול?
    קורא וותיק 16/09/2009 20:16
    הדבר מדוייק או שנפלה טעות בכתבה. 37 שקל לליטר אלכוהול מול 40 אגורות לבירה נשמע מוגזם ומקומם.