יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס בפגישתו עם מיטשל: יש לשוב למו"מ עם הפלשתינים בהקדם

פחות מיממה לאחר ההתמוטטות חזר הנשיא פרס לשגרת יומו ונפגש עם השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל

איתן פריד כ"ד באלול תשס"ט - 13/09/2009 19:22

פחות מיממה לאחר שהתמוטט הנשיא שמעון פרס במרכז רבין בתל אביב, המשיך פרס היום (א') את שגרת יומו כרגיל לאחר ששוחרר מבית החולים בתום בדיקות רפואיות. בצהרים נפגש פרס עם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, ודן עימו לגבי התהליך המדיני באזור.

מיטשל, שהגיע אמש לישראל במטרה להגיע לפשרות בעמדות שבין ישראל לפלסטינים מסר לנשיא את ברכותיהם להחלמה מהירה של נשיא ארה"ב, ומזכירת המדינה האמריקנית: "תענוג לראות אותך בריא ושלם. נשיא ארה"ב, ברק אובמה ומזכירת המדינה, הילרי קלינטון, שולחים לך ברכת רפואה שלמה".

על דברים אלו הגיב פרס בברכה ואף השיב על דבריו של מיטשל כי הוא שמח לראותו בקו הבריאות בהלצה כי "בהתחשב באלטרנטיבות, זה באמת טוב", דברי פרס למיטשל.

בדבריו עם מיטשל התייחסו השנייים לתהליך המדיני שבין ישראל לרשות הפלסטינית, ופרס יצא בקריאה, כי על המו"מ להתחדש עד ספטמבר: "מטרתנו היא להשיג שלום כולל בין ישראל לפלסטינים, שלום עם סוריה ונורמליזציה עם מדינות נוספות באיזור," אמר פרס וקבע תאריך יעד: "אסור להחמיץ את ההזדמנות ולתת לחודש ספטמבר לחלוף מבלי שתהיה התחלה חדשה של משא ומתן בינינו לבין הפלסטינים".

עוד נאמר בפגישתם, כי האינטרס של ישראל הינו שיבה מוקדמת ככל האפשר לשולחן המו"מ: "יש סיכוי לחדש את המשא ומתן עוד לפני סוף החודש, זה אינטרס של כולנו. לאחר ששוחחתי גם עם הפלסטינים, אני מאמין שהגיע הזמן לעשות זאת", נאמר בפגישתם.

"בניגוד למה שהתפרסם בתקשורת, אנו בהסכמה מלאה עם אובמה." הציג פרס עמדה בנושא החיכוכים הרבים שהתגלעו בין השלטון האמריקני לממשלת ישראל, בעיקר בנושא הקפאת הבנייה וההתנחלויות: "אנו שותפים לחזון ולתקווה של אובמה ושל מזכירת המדינה קלינטון, חוץ מדבר אחד או שניים שנמצאים במחלוקת – אך נושאים אלה אינם בעלי אופי אסטרטגי".

לאורך היום הביע פרס את פליאתו, מדוע 'עושים עסק' מחזרתו לתפקוד רגיל לאחר שקבל ברכות החלמה ממנהיגים שונים בעולם. פרס, בן ה-86 אושפז למעקב קצר לאחר התמוטטתו אמש, וכאמור, עם שחרורו בצהריים, שב לתפקד כרגיל.