יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר החוץ השבדי נעלב ולא יגיע לישראל

שר החוץ של שבדיה, קרל בילדט, הודיע: אני מבטל את ביקורי בישראל. הנימוק: נתניהו מסרב להיפגש עמו

דוד שמואלי י"ז באלול תשס"ט - 06/09/2009 11:33
שר החוץ השבדי, קרל בילדט, העביר בסוף השבוע האחרון לגורמים במשרד החוץ הישראלי מסר ולפיו הוא מבטל את ביקורו במדינת ישראל. ביקורו של שר החוץ השבדי אמור היה להתקיים במקביל לביקורו של השליח האמריקני המיוחד, ג'ורג מיטשל ביום חמישי הקרוב.
 
על ביטול הביקור הודיע שר החוץ השבדי לאחר שגונבה השמועה לאוזניו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל שלא להיפגש איתו. יתירה מזו, בילדט אף לא ניסה לקבוע מועד חדש לביקור בישראל.
 
למרות שהכותרות שככו, המתיחות בין שתי המדינות עדיין נמשכת. כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסם העיתון השבדי הנפוץ "אפטונבלדט" ידיעה אשר טענה כי צה"ל סוחר באברי פלסטינים שנהרגו במהלך הלחימה. מדינת ישראל תבעה מממשלת שבדיה לגנות את הפרסום השקרי, אך הממשלה בשטוקהולם סירבה ואף גערה בשגרירה השבדית בישראל, שניסתה להוקיע את הפרסום.
 
האם יש לכך השלכות מדיניות? בהחלט. שבדיה הינה הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, משכך, לביטול הביקור יש השלכות לא רק דיפלומטיות, אלא אף מדיניות.
 
ביום רביעי הקרוב יגיע לישראל שר החוץ הספרדי, מיגל מורטינוס, שארצו היא הנשיאה הבאה של האיחוד האירופי. אמש (מוצ"ש) ביקר בשבדיה, והביע צער על פרסום ראיון עם מכחיש השואה דייוויד אירווינג בעיתון הספרדי "אל מונדו".
 
"למרות התמיכה המוחלטת בחופש הביטוי, מצער את השר לראות שיש מי שנותנים במה ומקום להיסטוריון שמכחיש את טרגדיית השואה. הצהרות מסוג זה פוגעות ברגשות העם היהודי", מסרה דוברת מטעמו.
  1. 1. אני מודה לו
    ציפי 06/09/2009 14:11
    ומקווה שלא יבוא לפה אף פעם לא בעתיד הקרוב ולא בעתיד הרחוק