יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הותר לפרסום: ערבי ישראלי תכנן להתנקש בחיי הרמטכ"ל

כתב אישום הוגש הבוקר נגד תושב טירה - ראווי סולטאני, בן 23, בנו של עו"ד מוכר בטירה, שניסה להתנקש בחיי הרמטכ"ל גבי אשכנזי בשליחות החיזבאללה, לאחר שעקב אחרי הרמטכ"ל במכון כושר בכפר סבא

דוד שמואלי י"א באלול תשס"ט - 31/08/2009 13:01
הותר לפרסום: השב"כ ומשטרת ישראל הסירו הבוקר (שני) את צו איסור הפרסום על חקירה המצויה בעיצומה נגד ראווי סולטאני, אזרח ישראלי המתגורר בטירה, שנעצר בתחילת החודש הנוכחי בחשד שאסף מידע לארגון חיזבאללה. על פי החשד, אגר סולטאני פיסות מידע על תנועותיו של הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי במטרה להתנקש בחייו.
 
על פי כתב האישום שהוגש הבוקר לבית המשפט, סולטאני, בן 23, בנו של עו"ד מוכר בטירה, יצר קשר לראשונה עם סוכני חיזבאללה כשטס למחנה קיץ שארגנה תנועת בל"ד במרוקו בתחילת השנה. במחנה האמור השתתף גם סלמאן חרב, פעיל חיזבאללה לבנוני.
 
על פי הממצאים שבידי השב"כ, הפעיל הלבנוני יצר קשר עם אסירים מישראל ואף הרצה להם על מאבק החיזבאללה נגד הצבא הישראלי במלחמת לבנון השנייה. במהלך שיחותיו של סולטאני עם חרב, סיפר הראשון כי יש בידיו מידע על הרמטכ"ל אשכנזי בשל העובדה כי הוא מתעמל עימו באותו חדר כושר.
 
עם שובו לישראל, שמר סולטאני על קשר הדוק עם סלמאן באמצעות התקשורת המקוונת והטלפון. בדצמבר 2008 עשה את דרכו לפולין למפגש עם מפעיל נוסף של החיזבאללה והעביר את המידע שאסף. המפעילים ביקשוהו להמשיך לאסוף חומרים על בכירים נוספים בצה"ל ויעדים פוטנציאליים לפיגועים במדינת ישראל.
 
כאמור, היעד המרכזי לגביו אסף סולטאני מודיעין היה הרמטכ"ל אשכנזי, וזאת, מתוך כוונה לתכנן התנקשות בחייו. לשם כך, סולטאני נרשם למכון הכושר בו מתאמן הרמטכ"ל אשכנזי, בקנטרי קלאב של כפר סבא, ואף עקב אחרי זמני הגעתו של הרמטכ"ל למכון הכושר.
 
גורמי המודיעין בישראל משוכנעים כי חיזבאללה בחר ברמטכ"ל כמטרה שוות ערך לקצין המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה, שחוסל לפני כשנה וחצי בדמשק. יש לציין כי חיזבאללה עדיין לא הוציא לפועל פיגוע נקמה על חיסול מורנייה ומספר ניסיונות לבצע פיגועי ראווה נגד מטרות בחו"ל סוכלו על ידי המוסד.
 
  1. 1. בלגן עם הרמטכל הזה
    צביקה 31/08/2009 15:11
    קודם גנבו לו את האשראי, עכשיו מנסים לחסל אותו, מעניין שאין לו עוד איזה פרשיה עם החרדים.