יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפלסטינים אשמים בהרג והם צריכים לשאת בתוצאות

בתגובה לדו"ח שפורסם היום בנושא הלחימה של צה"ל בעזה, מגיב הצבא: מי שמשתמש בדגל לבן ע"מ לפגוע בחיילים אינו זכאי לשום הגנה.

שמואל ברזל כ"ג באב תשס"ט - 13/08/2009 14:06

 בדו"ח שפרסם ארגון Human Rights Watch נטען כי חיילי צה"ל פגעו במהלך מבצע עופרת יצוקה ב-11 פלסטינים, בהם חמש נשים וארבעה ילדים, זאת על אף שהניפו דגלים לבנים. את הדו"ח פרסם הארגון היום (יום ה') במסיבת עיתונאים שקיים בירושלים, וקרא לצה"ל לחקור את המקרים שפורסמו.

כותרת הדו"ח היא "נהרגו עם דגל לבן: מקרי הרג של אזרחים פלסטינים במבצע עופרת יצוקה". הדו"ח מבוסס על עדי ראיה רבים ובדיקות פליסטיות שנערכו בממצאים שנמצאו בזירות ההתרחשות ובדוחו"ת רפואיים.

הדו"ח המדובר הינו הדו"ח השישי בסדרה של פרסומי הארגון בנושא, כולם עוסקים בהפרות של החוק הבינלאומי של דיני מלחמה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

בתגובה לדו"ח נמסר מצה"ל כי הדוחו"ת של הארגון מבוססות על עדויות של פלסטינים אשר האמינות שלהם לא הוכחה. בנוסף מעביר צה"ל ביקורת על הארגון אשר לא רטח ליידע את צה"ל על תוכנו של הדו"ח לפני פרסומו ולא נתן לצה"ל את ההזדמנות להתייחס לדברים בצורה מעמיקה. ע"פ דברי הצבא, הכוחות בשטח מונחים להתייחס כראוי לכל מי שנושא דגל לבן כאות כניעה, ולהימנע מפגיעה בהם.

לדברי צה"ל היו מקרים של שימוש בדגלים לבנים מתוך מטרה לפגוע בחיילים, המורכבות של הלחימה בשטח בעזה לא הייתה קלה, ואנשים המניפים דגל לבן ע"מ לפגוע בחיילים הם אלו שפעלו באופן בלתי חוקי, "אנשים אלו" לדברי הצבא "אינם נהנים מהגנה מפני תקיפה וגורמים לסיכון ממשי לאוכלוסיה אזרחית הנמצאת בסביבה".

ע"פ פרסומים בכלי תקשורת, צה"ל גם מותח ביקורת על העובדה כי על 22 ימי לחימה מרבה הארגון להוציא דוחו"ת, בעוד ששנים של סבל תושבי הדרום הנמצאים תחת איומי הטילים אינם זוכים לכל דו"ח, עובדה שמטילה ספק בכוונת מוציאי הדו"ח.

  1. 1. להחתים אותם בחותמת שחורה לכל החיים
    משה 26/07/2010 08:58
    עם כבר חותמות עדיף ב[http://www.shiloach.net/he/home.aspx שילוח]