יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

א-שרק אל-אווסט: מצרים וישראל רשמו התקדמות רצינית במו"מ לשחרור שליט

גורמים מצריים שיבחו את "הגישה החיובית של ראש הממשלה בנימין נתניהו" ואמרו כי המגעים רשמו התקדמות רצינית. במקביל, נערכים ביממה האחרונה במטה המאבק לשחרור שליט לאפשרות שסוגיית המחיר תגיע להכרעה בממשלה

דוד שמואלי כ"ב באב תשס"ט - 12/08/2009 12:10
 העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט דיווח הבוקר (ד') כי מצרים וישראל רשמו התקדמות רצינית במשא ומתן המנוהל עם ארגון החמאס על עסקת אסירים, אשר במסגרתה ישוחרר גלעד שליט.
 
גורמים מצריים, עליהם מתבסס הדיווח בא-שרק אל-אווסט, שיבחו את "הגישה החיובית של ראש הממשלה בנימין נתניהו". הגורמים מסבירים את שביעות רצונם מהעובדה שנתניהו הסכים לחדש את השיחות מן הנקודה בה הם הופסקו בימי ממשלת אהוד אולמרט. "זו הייתה נקודה מתקדמת מאוד", אמרו הגורמים.
 
אמש צוטטו מקורות בקהיר שציינו, כי השיחות להשגת עסקת אסירים אכן הואצו, אך עם זאת הנוסחה עדיין "זקוקה להבשלה פוליטית". במקביל, מקורות רשמיים אחרים במצרים דחו את הדיווחים כי העסקה קרובה ואמרו כי עדיין שני הצדדים זקוקים לוויתורים. המקורות האמורים דיווחו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי משלחת מצרית רמת דרג עשויה לצאת בקרוב לדמשק ולרשות הפלסטינית, וזאת, בכדי לשכנע את הפלגים הפלסטיניים לנטרל את המכשולים בדרך לעסקה המיוחלת.
 
לאור השמועות ההולכות וגוברות על ההתקדמות במשא ומתן, נערכים ביממה האחרונה במטה המאבק לשחרור שליט לאפשרות שסוגיית המחיר תגיע להכרעה בממשלה, כפי שאירע בימיה האחרונים של ממשלת אולמרט. במטה המאבק מחפשים מתנדבים שיאיישו את אוהל המחאה אל מול משכן ראש הממשלה בירושלים לימים שאולי ייהפכו לקריטיים. במהלך השבוע הבא אמורים הפעילים לקיים הפגנות מול בתי הכלא שבהם מוחזקים אסירים ביטחוניים. המפגינים דורשים להשוות את תנאי כליאתם לאלה של גלעד שליט.
 
ובתוך כך, יציינו הוריו של גלעד שליט, נועם ואביבה, יחד עם אלפי תומכים, את יום הולדתו ה-23 של גלעד. ההורים והפעילים אמורים להגיע בשמונה בערב לכותל וישאו תפילה לשחרורו, שכתב במיוחד לעת שחרורו הגרי"מ לאו.