יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רצועת עזה מוצפת טרוריסטים קיצוניים

במערכת הביטחון מודאגים מכניסתם של גורמי טרור קיצוניים מהעולם הערבי לתוך רצועת עזה, כאשר לארגון חמאס, השולט בארגוני הטרור המקומיים, אין כל שליטה על ה"אורחים" החדשים, המנסים לבצע פיגועים נגד ישראל. היקף ההברחות פחת, בעקבות הפעילות המצרית למניעת ההברחות במנהרות

איתן פריד כ"א באב תשס"ט - 11/08/2009 09:53
רצועת עזה מוצפת בטרוריסטים מוסלמים שנכנסו בשנה האחרונה בסיועם של ארגוני טרור קיצוניים, כחלק מההכנות של ארגוני הטרור ברצועה למאבק מחודש נגד ישראל. לא מעט מהטרוריסטים שנכנסו לעזה, נלחמו בעבר נגד כוחות ארה"ב בעיראק. כך מדווח הבוקר (ג') עיתון "הארץ".
 
לדברי העיתון, פלגים שונים, הפועלים בהשראת אל-קאעדה ודומיו, אחראים כעת לניסיונות הפיגועים המועטים יחסית מהרצועה. כך, לפני כחודשיים סיכלו צה"ל והשב"כ ניסיון לשגר סוסים ממולכדים לפיגוע במעבר ארז. מאחורי הפיגוע הכושל עמד פלג איסלאמי קיצוני, אולם בניגוד לפרסומים, בישראל לא הצליחו לזהות מעורבות של טרוריסטים זרים בתקרית זו.
 
מהדיווח עולה, כי ההערכה במערכת הביטחון היא, כי זרם הטרוריסטים הזרים לרצועה יגבר בהדרגה, ככל שתרד עוצמת החיכוך של פלגים סונים קיצוניים עם כוחות ארה"ב בעיראק, לקראת נסיגתם המתוכננת משם בתוך כשנתיים. אלא, שלפי ההערכות, החמאס אינו מעוניין במיוחד בכניסתם של הזרים, משום שאינם פועלים לפי הנחיותיו והם מזוהים עם אידיאולוגיה קיצונית ובלתי-מתפשרת אף יותר משלו.
 
הדבר מעיד על שליטה מועטת בפלגים קטנים וקיצוניים של החמאס ברצועת עזה, משום שהארגונים הממוסדים, דוגמת הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, די נשלטים על-ידי חמאס. מאז מבצע "עופרת יצוקה" התרחבה תופעת העריקה משורות החמאס להתארגנויות הג'יהאד העולמי, על רקע הביקורת של פעילים צבאיים על מה שהם מכנים: התרפסות מול ישראל.
 
במערכת הביטחון סבורים, כי החמאס ברצועה אינו מעורב לאחרונה במהלכים התקפיים נגד ישראל. "הארגון אינו יוזם פיגועים ובמקרים רבים אף מרסן ועוצר ניסיונות פיגוע של פלגים קטנים יותר", אמר גורם במערכת הביטחון. קצין בכיר אחר טען, כי "החמאס עבר מריסון פיגועים לסיכולם. זה נובע מהאינטרס הזמני שלהם בשקט ולא מאהדה פתאומית לישראל, אבל אלה הן העובדות כרגע".
 
ההערכה היא, כי פעולות אלה נובעות מרצון של החמאס בפסק זמן ממושך, במטרה לשקם את יכולתו הצבאית ולהמשיך ולבסס את שליטתו ברצועה. עם זאת, החמאס ממשיך בפעילות נמרצת להברחת נשק, אם כי הוא נתקל בקשיים רבים, וזאת בשל הפעילות המוגברת של המצרים לסיכול ההברחות.