יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נפטר החייל שנפצע אנושות מכדור תועה ברמת הגולן

יממה לאחר שחייל צה"ל נהרג בהתהפכות טנק ברמת הגולן, שוב תאונה: חייל פלט כדור בטעות ופצע באורח אנוש חייל אחר ששהה בתוך אוהל במהלך תרגיל צבאי בבסיס ברמת הגולן. בשעות הלילה נפטר החייל מפצעיו

אבי משה ט"ז באב תשס"ט - 06/08/2009 22:31
מת מפצעיו חייל צה"ל, סמל אור חדד ז"ל, בן 20 מבית דגן, שנפצע אמש (ה') באורח אנוש, בשעות אחר הצהרים במהלך אימון ברמת הגולן.
 
מחקירה ראשונית עולה, כי במהלך התארגנות של חיילים לאימון בבסיס צבאי ברמת הגולן, נפלט כדור מנשקו של אחד החיילים. הכדור חדר לתוך אוהל שבו שהה החייל שנפצע באורח אנוש. עדיין לא ברור האם החייל שמנשקו נפלט הכדור שיחק בנשק עם חבר נוסף, או שמא היה עסוק לנקות את הנשק.
 
החייל הועבר לבית החולים זיו בצפת, שם נפטר מפצעו בשעות הלילה המאוחרות.
 
רק יממה קודם לכן, ביום ד', נהרג חייל צה"ל, אוריאל פרץ ליברנט ז"ל, ונפצעו שלושה נוספים, בהתהפכות טנק ברמת הגולן.
 
התאונה הקשה אירעה במהלך אימון שנערך במסגרת קורס של מפקדי פלוגות ומפקדי גדוד של השריון.  מהחקירה עולה, כי במהלך התרגיל באזור תל שיפון הוצב גשרון קטן מעל תעלה, במטה לאפשר לטנק לחצות אותו בקלות. כמה טנקים אכן הצליחו לחצות את הגשרון, אולם אחד הטנקים החל לסטות מהגשרון. למרות שהמפקדים בשטח הבחינו באסון המתקרב, הם לא הצליחו לעצור את נסיעת הטנק שנפל והתהפך לתעלה עמוקה.
 
עוד עולה מהחקירה, כי מפקד טנק המרכבה היה עם ראשו מחוץ לטנק. ההתהפכות היתה מהירה ומפקד הטנק לא הספיק להכניס את ראשו ולסגור את הטנק, דבר שגרם לפגיעתו הקשה ולמותו.

(עדכון: 8:15)