יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לראשונה בתפקידו: ראש הממשלה בביקור בכור הגרעיני

נתניהו ומרידור סיירו אתמול בכור הגרעיני בדימונה. האם מדובר באיתות אזהרה לאיומיה של איראן?

דוד שמואלי ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 11:34
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר הממונה על ענייני המודיעין והמחקר הגרעיני, דן מרידור, ביקרו אמש (ג') בקריה למחקר גרעיני בדימונה, על כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.
 
יצוין כי מדובר בביקורו הראשון של נתניהו בקריה למחקר גרעיני מאז נבחר מחדש לתפקיד. הביקור, כך על פי לשכת ראש הממשלה, נערך ביוזמת מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית ומנהל הקריה למחקר גרעיני. לביקור נלווה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף מאיר כליפי.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיבל סקירה "על הפרויקטים המדעיים השונים אותם מקדמים אנשי הקמ"ג". הם ציינו כי נתניהו "הביע את הערכתו הרבה לעובדי המרכז על תרומתם לחוזקה ולביטחונה של מדינת ישראל".
 
הביקור התקיים בדיוק בשעה שבאמ"ן העריכו אתמול בוועדת חוץ וביטחון כי מסוף 2009 - פצצה גרעינית תהיה החלטה איראנית ולא יכולת טכנולוגית. כפי שדיווחנו אתמול, ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תת-אלוף יוסי ביידץ, אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "איראן ממשיכה להתקדם בפרויקט הגרעין ולצבור עוד ועוד יכולות ואורניום מועשר ברמה נמונה, כך שלמעשה יתאפשר לה להסתער לנשק גרעיני. השאלה הזו היא שאלה של החלטה בלבד ולא של יכולת טכנולוגית".
 
"איראן נוהגת בזהירות, אך הולכת ומבססת יכולת זו תוך הגברת עמידתה וצמצום הטווחים לפצצה או לארסנל", אמר ביידץ והוסיף כי "בגזרה הבינלאומית אנחנו מרגישים יותר ויותר אווירה של קבלת העובדה שאיראן הולכת להיות גרעינית. ארצות-הברית מנסה ללכת על הידברות מול איראן, האמריקנים מדברים על ספטמבר כחודש שהתהליך הזה ייבחן, מצד שני איראן אומרת שהיא מוכנה לדיאלוג, אבל לפי הבנתו היא תהיה מוכנה לדיאגוג בנושאים כלליים בלבד, ולא תהיה מוכנה לדבר על זכותה של טהרן לפתח תוכנית גרעינית 'אזרחית' לטענתם, על אדמת איראן".