יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס: להזדרז עם השלום

בנאום בפני חברי קונגרס, הזהיר נשיא המדינה מפני הפיכת המזרח התיכון ל"אזור גרעיני בלתי-נשלט". לדבריו, "חייבים למנוע מהאיראנים השגת נשק גרעיני". שר הביטחון ברק: אובמה צפוי להציג בקרוב תוכנית להסדר שלום אזורי במזרח התיכון

איתן פריד י"ד באב תשס"ט - 04/08/2009 20:57
נשיא המדינה, שמעון פרס אומר, כי אם מדינות האזור לא יזדרזו לכונן שלום ביניהן, יהפוך המזרח התיכון לאזור גרעיני "בלתי נשלט". לדבריו, "זו תהיה נקודת אל-חזור".
 
במפגש עם ארבעים חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית אמר הנשיא פרס, כי בפני ישראל עומדות שתי שאלות בסיסיות: "איזה סוג של שלום נוכל להשיג ומה יקרה אם לא נשיג שלום? אני בטוח כי אף אחד אינו מעוניין לראות זאת. זו תהיה טעות אם הדבר יקרה. חייבים למנוע מהאיראנים השגת נשק גרעיני".
 
לדבריו, יש להגיע להסכם עם הפלסטינים ועם מדינות נוספות באזור, על בסיס ההסכמות שכבר הושגו בשנים האחרונות, ורק בהמשך יימשכו הדיונים בנושאים שבמחלוקת. במילים אחרות: יש לחתום על הסכמי ביניים ולהתקדם לקראת הסכמי קבע בשנים הבאות.

הנשיא פרס הוסיף, כי ביהודה ושומרון נראים לאחרונה ניצנים חשובים של צמיחה כלכלית. "הגדה נהנית מחופש גדול יותר וכל זה קורה אפילו לפני שהשגנו הסכם שלום. אני רואה בכך הישג חשוב וכישראלים אנו שמחים לראות בשיפור מצבם של שכנינו", אמר.
 
מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון אהוד ברק, כי נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, צפוי להציג בקרוב תוכנית להסדר שלום אזורי במזרח התיכון. בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר ברק, כי על ישראל להצטרף ליוזמה האמריקנית בתנופה.
 
לדברי ברק, הוא מצפה לראות בחודשים הקרובים פריצת דרך במשא-ומתן בכל הגזרות, עם מדינות שונות במזרח התיכון, כתוצאה מיוזמת השלום האזורית, שבמרכזה, כמובן, הנושא הפלסטיני, אבל עם השלכות והיבטים למדינות נוספות כמו לבנון וסוריה.
 
שר הביטחון הדגיש, כי "בכל הסדר שלום, יישארו גושי היישובים בישראל והפליטים ישוכנו מחוץ לישראל. חשוב שהדבר ישקף את סיום הסכסוך והיעדר התביעות הדדיות בין ישראל לפלסטינים לאחר שייחתם הסכם".
 
ברק תקף את סוריה הממשיכה לסייע לארגוני הטרור, למרות הצהרותיה בדבר נכונותה לקיים מו"מ עם ישראל. "סוריה מסייעת לחיזבאללה גם בחימוש. היא נותנת חסות למפקדות הטרור בדמשק, אך התקדמות עם סוריה יכולה להוביל גם לתוצאות לוואי חיוביות של התקדמות עם לבנון בעתיד", אמר ברק.