שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מתיחות בגבול ישראל-לבנון

צבא לבנון הגביר את היערכותו בגבול עם ישראל, בעקבות טענות על הקמת מוצב של צה"ל על אדמה לבנונית וטיסת מטוסי קרב בשמי לבנון. "מדובר בהפרת הריבונות הלבנונית", אמר גורם בצבא לבנון. שר הביטחון והרמטכ"ל: "אנחנו עוקבים אחר המצב בצפון"

שלמה דביר ז' באב תשס"ט - 28/07/2009 17:46
צבא לבנון הגביר היום (ג') את היערכותו בגבול עם ישראל. כלי התקשורת בלבנון מדווחים, כי כוחות צבא הגבירו את הכוננות לאורך הגבול, בעקבות טענות על תנועה ערה של טנקים של צה"ל סמוך לכפר שובא.
 
לטענת הלבנונים, ארבעה טנקים של צה"ל התקדמו לעבר מוצב חדש שהוקם סמוך לגבול. בנוסף, בלבנון טוענים כי שישה מטוסי קרב של חיל האוויר סיירו היום מעל דרום לבנון.
 
בעקבות כך, הורו מפקדי צבא לבנון לתגבר את הכוחות לאורך הגבול. גם כוח יוניפי"ל תגבר את כוחותיו והעלה את רמת הכוננות.
 
המתיחות החדשה נוצרה בעקבות הטענה על הקמת מוצב, או נקודת תצפית חדשה, סמוך לכפר שובא שעל גבול לבנון-ישראל. לטענת צבא לבנון, המוצב החדש הוקם על אדמה לבנונית. "מדובר בהפרת הריבונות הלבנונית", אמר גורם בצבא לבנון, שהוסיף, כי מדובר גם בפעולה המנוגדת להחלטת האו"ם 1701. לבנון הגישה תלונה לכוחות יוניפי"ל על הקמת המוצב החדש.
 
בישראל מנסים להרגיע את האווירה המתוחה בצפון. שר הביטחון אמר הבוקר, כי לחיזבאללה יש סיבות טובות מדוע לא לחמם את הגזרה בגבול הלבנון. גם הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי אמר, כי ישראל עוקבת אחר הנעשה בצפון. ראינו אירוע בדרום לבנון, שבו להבנתנו התפוצץ מחסן של החיזבאללה בכפר חירבה אל סלים, דבר שמתאים לטענותינו בדבר החזקת נשק ואמצעי לחימה בשטחים הבנויים בדרום לבנון. אנחנו רואים זאת בחומרה", אמר הרמטכ"ל.