יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

לראשונה בב"ב: תקציב לישיבות קטנות

2 מיליון שקל יושקעו בהצטיידות לישיבות, וסה"כ 11 מיליון שקל לכלל המוסדות

משה שוורץ י"ד באב תשס"ט - 04/08/2009 16:46
ישיבת מועצת עיריית בני ברק אישרה בימים אלו את תקציב שיפוצי הקיץ וההערכות לשנה"ל תש"ע שהוגש ע"י אגף החינוך של העירייה, כאשר בהתאם למדיניות התפעול המונהגת על-ידי ראש העירייה הרב יעקב אשר, מושם בתקציב דגש מיוחד הן על הדאגה הפרטנית לכל מוסדות החינוך, ובמיוחד למוסדות הנתונים בקשיי תפעול כלכליים, והן על חלוקה שוויונית בהתאם לגודל המוסדות השונים, כאשר כל מוסד מקבל את תקציבו היחסי המתבקש ביחס לגודלו.
 
בנוסף, באה לידי ביטוי בתקציב זה הדאגה לשמירת האיזון התקציבי העירוני וכן הוכנסו בו מספר שיפורים נוספים במגוון תחומים הנוגעים במישרין ובעקיפין לפיתוח ולקידום תחומי החינוך והרווחה בעיר.
 
התקציב שאושר ומגיע לסך של למעלה מ-11 מיליון שקל, יתקבל מתקציבים עירוניים, ממשרד החינוך וכן מקופת הסיוע של מפעל-הפיס, הממשיכה במדיניותה המבורכת לסייע בצורה ראויה להערכה לקידום ופיתוח מוסדות התורה בעיר בני ברק. על פי הנחיתו של ראש העיר לכל המחלקות, חולק חלק מהציוד כבר עתה למוסדות, כדי שיוכלו להתארגן בהתאם לקראת פתיחת שנת הלימודים הבעל"ט, בפרט בשנה קשה זו למוסדות התורה.
 
במהלך הישיבה אושרו גם מספר תקציבים בתחומי חינוך ספציפיים, בהם: 1,5 מיליון שקל לציוד וריהוט בבתי-ספר יסודיים ותיכוניים, 200,000 שקל לחדרי מעבדות בבתי"ס תיכוניים, 560,000 שקל לריהוט ולציוד בתלמודי-תורה, 800,000 שקל לשיפוץ אולם אירועים ופעילויות שבסמוך לבי"ס "משואות", כ-200,000 שקל לשיפוץ מבנה לשלוחת בית-ספר בית-יעקב מרכז, 851,000 שקל לקומה נוספת במרכז למידה וקידום תלמידים "שירת-יוסף" ו-480,000 שקל לרכישת מחשבים.
 
התקציב העירוני לחינוך אמור לממן גם עבודות פיתוח בכ-40 בתי-ספר בתחומים שונים, כמו: עבודות חשמל, השלמות בינוי, פנימי, מעבדות, שקתות, מתקני מים, הצללה ועוד.
 
כאמור, לראשונה בתולדות העיר בני ברק, יועבר השנה סכום של 2,150,000 שקל לרכישת ציוד וריהוט לישיבות קטנות. בהתייחסו להחלטה זו, אמר ראש העיר, כי הוא רואה זכות לעצמו להיות פורץ דרך בעניין זה ולעמוד לימין הישיבות הקטנות. ראש העיר הוסיף ואמר, כי למרות שככל הנראה אין אפשרות לאשר תקציב זה מידי שנה בשנה, אולם אחת לכמה שנים יש לעזור לישיבות הקטנות בהצטיידות ובמכשור, עזרה שברוב המקרים הינה כאוויר לנשימה. יצוין כי התקציב לסיוע לישיבות הקטנות התאפשר הודות להנחייתו של רה"ע להפנות בשנה זו את כל תקציבי הפיס לטובת החינוך.
 
כמו כן כולל התקציב סכום של 1,825,000 שקל המיועדים לשיפוצים, למיזוג, לעבודות בטיחות, מתקני מים קרים ועבודות אחרות במוסדות שונים של החינוך המיוחד.
 
באשר לבינוי ופיתוח מוסדות חינוך, נמסר בישיבה על תנופה מרשימה ביותר של הוספת 145 כיתות, שתיפתחנה בחלקן כבר לקראת שנת הלימודים החדשה, ובחלקן-בבניה. בין המבנים החדשים שיחנכו לקראת שנה"ל הקרובה: תלמודי-תורה "שערי ציון", "תורת אמת", "פרי חדש", בוסטון, "לקח טוב", בי"ס אורחות-חיים, ברחוב חזון איש; שש כיתות בבית-ספר בית-יעקב שיכון ג', 2 כיתות גן, 3 כיתות בתלמוד תורה רבי עקיבא מרכז, 3 כיתות בסמינר כהנא, 6 כיתות בסמינר אלקיים. בשלב התחלת בניה נמצאות 46 כיתות בתלמודי-תורה "איש –מצליח", "אור-מרדכי" ו"כינור דוד" ו-9 כיתות לכיתות עמלניות שע"י סמינר וולף ברחוב הרב צבי שרגא גרוסברד.
 
במקביל לאישור התקציבים למערכת החינוך אושרו גם 2 מיליון שקל לתכנון פרויקטים עירוניים כמבנים ותשתיות, מיליון שקל לעבודות תאורה שתכלולנה החלפת עמודים, מרכזיות ומאור חדשות ותשתיות חשמל בגנים ציבוריים, וכן סך 300,000 שקל לעריכת סקר לקראת ביצוע תכנית שיפור מקיפה לאגף התברואה.
 
בדיון המקצועי שקדם לאישור התקציבים לסעיפים השונים קיבלו המשתתפים סקירות על הההערכות המוקדמת היעילה של אגף החינוך העירוני לקראת שנת הלימודים תש"ע מפי הרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש האגף; הרב יהונתן ספרא, מנהל האגף; הרב יהודה לוי, משנה למנהל ומנהל המחלקה לחינוך מיוחד והרב גבריאל כהן, מנהל מח' גני ילדים באגף.
 
בסקירות הודגש, כי ההערכות המוקדמת באגף נותנת את אותותיה החיוביות, כך שגם המוסדות שנדרשו בדרישות שונות לקבלת רישיונות ממשרדי החינוך והבריאות עמדו בהן. צוין גם כי העירייה היחידה בארץ בה הגננות והסייעות הן עובדות עירייה, היא עיריית בני-ברק וכולן עומדות בדרישות מקצועיות גבוהות. כמו"כ בבתיה"ס התיכוניים בעיר נפתחו מגמות לימוד רבות ומגוונות ובהן אדריכלות, מטפלות, מחשוב ועוד.
 
בסיומו של הדיון על אישור התקציב הודה ראש העירייה הרב יעקב אשר לרב אליהו דדון ולמר אלי ורבין, ראשי אגף החינוך לרב ספרא, מנהל אגף החינוך ולכל צוותות העבודה שעסקו בהכנת מערכת החינוך העירונית לקראת שנת הלימודים החדשה. כמו כן הודה הרב יעקב אשר להנהלת מפעל הפיס על המענקים שהיא מעניקה לחינוך ילדי העיר, ובכך היא זוכה להיות שותפה נאמנה במנגנון החינוכי המסועף אותו מפעילה עיריית בני ברק לתפארת.
 
בסיום דבריו הביע ראש העירייה את קורת רוחו על הצלחת העירייה בראשותו לעמוד ביעדים הבסיסיים אותם הציג בישיבתה הראשונה של מועצת העירייה בתחילת הקדנציה, והביע תקוותו ותפילתו כי יזכה להמשיך בכיוון זה ביתר שאת וביתר תנופה, כדי שכל תלמיד בעיר יזכה ללימודים בתנאים האופטימאליים וברמה הגבוהה ביותר.