יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מערכת הביטחון לח"כים: משכו את הצעות החוק הללו

מערכת הביטחון מפעילה לחצים על חברי הכנסת דנון ולוין מסיעת הליכוד, כדי שימשכו את הצעות החוק אותן הגישו בסוף השבוע

דוד שמואלי כ"ה בתמוז תשס"ט - 17/07/2009 08:31
לחצים כבדים מופעלים ביממה האחרונה על הח"כים דני דנון ויריב לוין (ליכוד) כדי שימשכו חזרה שתי הצעות חוק שהגישו במהלך סוף השבוע.  
 
המדובר בהצעות חוק שהגישו השניים ולפיהן יימנעו ביקורי משפחות אצל אסירי חמאס הכלואים במדינת ישראל כל עוד ארגון החמאס לא מאפשר ביקורים אצל החייל החטוף גלעד שליט. ההצעות אמורות לעלות לדיון ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, אשר בראשה עומד שר המשפטים יעקב נאמן.
 
גורמים במערכת הביטחון, בלשכת ראש הממשלה ובשירות בתי הסוהר מפעילים לחצים כבדים על השניים בכדי שאלה ימשכו חזרה הצעות חוק אלו. לטענת גורמי הביטחון, קיים חשש כי הדבר יעורר מהומות ואי שקט בבתי הסוהר בהם כלואים אסירי חמאס. עוד טוענים גורמים הביטחון, כי הצעות החוק הללו עלולים לפגוע במאמצים לשחרורו של גלעד שליט.
 
במקביל למאמצי מערכת הביטחון למנוע את העלאת הצעות החוק, לוחצים גורמי הביטחון על השרים האמורים לתמוך בהצעות החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, כי ימשכו את תמיכתם.  
 
אולם בינתיים עושה רושם כי השניים נחושים ללכת עם הצעות החוק הללו עד הסוף. ח"כ דנון אמר כי הוא דוחה את כל הלחצים וכי הוא נחוש בדעתו להביא את הצעת החוק שלו להצבעה בועדת השרים. בעקבות דבריו, ח"כ לוין הוסיף כי גם הוא יגיש את הצעת החוק שלו על שולחנה של הוועדה.
 
בהתייחס לטענה העיכוב האפשרי בשחרורו של שליט, אמר דנון כי "גם ממשפחת רון ארד ביקשו במשך שנים לשבת בשקט ולשמור על פרופיל נמוך כדי למנוע פגיעה במאמצים לשחרורו וראינו איך זה נגמר".
 
יש לציין כי בעוד שהצעת החוק של ח"כ דנון אוסרת לחלוטין ביקורי משפחות בקרב אסירים חברי ארגון טרור שחטף חייל או לחילופין אזרח ישראלי, הרי שהצעת החוק של ח"כ יריב לוין מתונה ומדורגת יותר. על פי הצעתו של ח"כ לוין יוענק למדינה מנוף לחץ על ארגוני הטרור, וזאת, כדי לאלצם לקדם במהירות עסקאות לשחרור חיילים ואזרחים ישראלים חטופים, ובכך לשפר בדרך זו את יכולת המיקוח של המדינה במשא ומתן בגינן של עסקאות כאלה. 
 
על פי הצעת החוק המדוברת, אסיר או עציר, הנתון במשמורת על פי דין, ואשר שחרורו נדרש על ידי ארגון טרור, מדינת אויב או גורם עוין אחר, או שהוא ידוע כמי שמזוהה עם החוטפים – יוחזק בתנאי כליאה מחמירים, כמפורט בחוק המוצע. לאחר שנסתיימה תקופת המאסר שנגזרה עליו, יוחזק במעצר מינהלי, כל עוד דורשים החוטפים את שחרורו.
 
ההצעה מסמיכה את ראש שירות הביטחון הכללי לקבוע כי אסיר או עציר, ששחרורו נדרש על ידי החוטפים, הוא "אסיר נדרש", וכי כל עוד תעמוד קביעה זו בתוקף, יוחזק האסיר הנדרש בתנאי כליאה מחמירים, תוך שלילת זכויות המגיעות בדין לאסירים ולעצירים אחרים – מחד גיסא, ומאידך, תוך הימנעות מפגיעה ממשית בבריאותו של האסיר הנדרש.
 
עוד מציע ח"כ לוין כי סמכותו של ראש השב"כ בעניין זה תהיה כפופה לביקורת שיפוטית, ועל כן אסיר או עציר, הסבורים כי אינם נופלים בגדריו של החוק המוצע, יוכלו לערער על החלטתו בפני בית המשפט.