יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פעילות סודית עם מצרים? סטי"לים חצו את סואץ

שתי ספינות קרב ישראליות חצו את תעלת סואץ באישור מצרי. פעילות סודית משותפת עם מצרים?

איתן פריד כ"ב בתמוז תשס"ט - 14/07/2009 15:46
 
האם אנו עומדים בפני פעילות ביטחונית סודית כלשהי בשיתוף פעולה עם מצרים? אם להסיק על פי דיווחים מכלי קשורת ערביים, הרי שאכן כך הם פני הדברים.  
 
לפני שעה קלה מסרו מקורות ערביים כי שתי ספינות קרב ישראליות חלפו בתעלת סואץ, מהים התיכון לכיוון הים האדום. עוד מסרו המקורות, כי הדיווח נסב סביב ספינות הטילים "חנית" ו"אילת".
 
אמנם במערכת הביטחון בישראל עדיין לא העניקו אישור לדברים, אולם אם לצרף את 'הסימנים המוקדמים' מהימים האחרונים, לדיווח הערבי שהתקבל בשעות האחרונות, הרי שדומה כי יש בהחלט דברים בגו.
 
ובמה דברים אמורים? לפני מספר ימים דווח כי ספינת טילים בודדת של חיל הים עברה בתעלת סואץ לכיוון הים האדום. על פי הדיווח מטרת הפעולה הוגדרה כ"פעילות מבצעית". כשהחלו בכלי התקשורת הכלליים לרחרח יותר מדאי, הושתק הדיווח ונקבר תחת מעטה סודיות כבד.
 
מלבד זאת, גורמים צבאיים מציינים כי בחודשים האחרונים הורגשה פעילות מוגברת של חיל הים באזור תעלת סואץ, ותוך שיתוף פעולה מוגבר עם שלטונות מצרים, שאף משמשים כאחראים על הפעילות בתעלה המקשרת את הים התיכון והים האדום. חשוב להדגיש כי שיט בנתיב זה מקצר משמעותית את נתיבי השיט דרומית לאפריקה, והוא אף נחשב לבעל חשיבות ניכרת במסגרת הפעילות בים האדום.
 
אם בחרנו שלא להספק בסימנים האמורים, הרי שהדיווח שפורסם לפני שבועות מספר עשוי לחזק עוד יותר את התובנה האמורה. היה זה כשצוללת "דולפין" של חיל הים חלפה בנתיב תעלת סואץ וכעבור כמה ימים שבה לים התיכון, בלוויית ספינת טילים. באותה שעה ציין גורם ביטחון ישראלי כי "לישראל אין כוונה להציב צוללת באילת באופן קבוע, אלא להיפך - אנחנו מצמצמים את הפעילות הימית שלנו באילת".
 
הפרשנים הביטחוניים העניקו על אתר את הפרשנות הבאה: "צוללת שכזו לא הייתה יכולה לעבור בתעלת סואץ בלי שהמצרים יידעו על כך ויתנו אישור מעבר. מי התעלה רדודים ויש בה תנועת אוניות ערה המסכנת צוללת, גם אם תעז להתגנב ולשייט בעומק מזערי מתחת לפני המים". אם עדיין התלבטנו, אז קיבלנו בזאת התשובה.