שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החיזבאללה: "יש לנו בנק מטרות בישראל"

מפקד החיזבאללה בדרום לבנון, השייח' נביל קאוק, אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", כי לארגונו יש מטרות להתקפה בשטח ישראל במקרה של מלחמה עתידית. "גם לנו יש מטרות שסימנו בישראל". הבכיר מבהיר כי חיזבאללה אינו מעוניין בעימות עם ישראל

יוסי בלוך, כ"ט בתמוז תש"ע - 11/07/2010 17:37
גם הם יכולים. "גם לנו יש מטרות שסימנו בישראל", כך אמר היום (א') בכיר החיזבאללה, השייח' נביל קאוק. לדברי קאוק, ארגונו נערך למתקפה על ישראל במסגרת מלחמה עתידית ובהתאם לכך סימן הארגון רשימת מטרות צבאיות להתקפה.

קאוק, המשמש כמפקד חיזבאללה בדרום לבנון, אמר את הדברים לאחר התמונות שפרסם צה"ל בסוף השבוע בהן נראית היערכות החיזבאללה בכפרים בדרום לבנון. באירוע בדרום לבנון אמר קאוק: "החובה הלאומית מחייבת אותנו להיות ערים לכל המזימות והתוכניות האלה. אסור להקל ראש בהצהרות האלה כי אז זאת לא תהיה טעות, אלא פשע".

כבר בסוף השבוע הגיבו בכירים בחיזבאללה בעילום שם לפרסום התמונות. הבכירים אמרו בראיון לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", כי התמונות שהוצגו על ידי צה"ל הן "פברוק", ולדבריהם פרסומן מעיד על "מהלך מתבשל" בישראל ובמערב כנגד הארגון.

"מכינים לנו משהו", טענו הבכירים בחיזבאללה, "אבל אנחנו נמצאים בדרגת הכוננות הגבוהה ביותר". למרות זאת הדגישו הבכירים כי החיזבאללה אינו מעוניין בעימות עם ישראל. "אנו רוצים להישאר רחוק ככל האפשר מחילופי המהלומות המילוליות, כיוון שאנו רוצים שהקיץ של הלבנונים יעבור בצורה טובה ובשלום, על אף כל ניסיונותיה של ישראל לבצע את מה שהיא כשלה בו בשנת 2006 - הגזמה בהצגת ההתנגדות".

בתמונות שפרסמם צה"ל בסוף השבוע השתקפה תמונה מדאיגה של חזרתו של החיזבאללה לקווים של ערב מלחמת לבנון השנייה. בתמונות ניתן לראות את היערכות החיזבאללה בכפר אל-חיאם בדרום לבנון הסמוך לגבול עם ישראל. לדברי צה"ל, החיזבאללה נערך במקום באמצעות הכנת מצבורי טילים ורקטות שונות, הטמנת מטעני חבלה ובניית בונקרים.