יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הצע"ח: הקפאת בנייה - רק באישור הכנסת

הצעת חוק שיזם ח"כ כרמל שאמה, מעוררת כאב ראש מדיני לירושלים: לפי ההצעה, כל החלטה על הקפאת בנייה בשטחי יו"ש תידרש לאישור הכנסת. משמעות ההצעה, כי נתניהו לא יוכל להאריך את ההקפאה מעבר לחודש ספטמבר. נתניהו פועל לסיכול הצעת החוק

יוסי בלוך, כ"ב בתמוז תש"ע - 04/07/2010 11:31

מימין תיפתח הרעה? כבר מספר חודשים שבבית הלבן ובירושלים מתכוננים לרגע הזה – הפגישה בבית הלבן בין הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו, כשהפעם מנסים, לשם שינוי, להציג חזית אחידה, ידידותית ואוהדת בין ירושלים לוושינגטון ובין הנשיא האמריקני לראש הממשלה הישראלי. הבעיה של נתניהו שהוא אמור לשלם על כך וביוקר לנשיא האמריקני שעומד לדרוש ממנו רשימת דרישות מדיניות מרחיקות לכת, כשעל הפרק –  המשך הקפאת הבנייה ביו"ש. אם נתניהו היה סבור להסכים לבקשת אובמה ולהמשיך את ההקפאה, הבוקר (א') חבר סיעתו, ח"כ כרמל שאמה, הורס לו קצת את התכניות עם הצע"ח שהגיש ולפיה כל הסכמה עתידית על הקפאת בנייה בישראל, תהיה מחויבת באישור הכנסת. במערכת הפוליטית מדווחים כי נתניהו פעול לסיכול ההצעה, שעשויה להביך אותו בעת ביקורו בוושינגטון.

בדברי ההסבר להצעת החוק של ח"כ שאמה נאמר, כי הקפאת הבנייה  מסוכנת, "עד כדי חשש לחיסולו של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון ופגיעה באורח החיים של ציבור גדול שבחר להתיישב באזור זה בעידודן של ממשלות ישראל".

"ברור לכולם שלקראת תום ההקפאה יחל לחץ אדיר על ראש הממשלה ושריו להמשיך אותה", אמר ח"כ שאמה בתקשורת. "הצעת החוק קובעת שהחלטה כזאת מחייבת את אישור הכנסת, כך שלא יהיה ניתן לרכז לחץ בינלאומי על מספר אנשים מצומצם".

למרות ההתנגדות מאחורי הקלעים, כח"כ שאמה דיווח כי לא קיבל כל בקשה מלשכת רה"מ שלא להעלות את הצעת החוק. לדברי שאמה: "מי שצריך להיות מוטרד מהצעת החוק הזו, זה לא נתניהו אלא ברק אובמה".