יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הסתבכות נוספת: ישראלי נעצר בפולין בחשד למעורבות בחיסול בדובאי

רשויות המשפט בפולין אישרו כי לבקשת גרמניה, עצרו בתחילת החודש בנמל התעופה של ורשה את אורי ברודצקי, אזרח ישראלי, בחשד למעורבות בגניבת זהותו של הרב מיכאל בודנהיימר מבני ברק, שדרכון גרמני על שמו שימש את חוליית החיסול בדובאי

יוסי בלוך, ל' בסיון תש"ע - 12/06/2010 23:39
 ישראל ממשיכה להסתבך. רשויות במשפט בוורשה הודיעו היום כי עצרו בתחילת החודש אזרח ישראלי, אורי ברודצקי, בחשד למעורבות בזיוף דרכון גרמני ששימש את חוליית החיסול של בכיר החמאס, מחמוד אל מבחוח, בדובאי. גרמניה דורשת הסגרתו לרשותה. משרד החוץ אישר את דבר המעצר.

על פי דיווח באתר של השבועון הגרמני רב ההשפעה "דר שפיגל", נעצר הישראלי כשנחת ב-4 ליוני בנמל התעופה בוורשה. על פי הדיווח, האיש נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו גרמניה.

דוברת מטעם התביעה בכללית בפולין הודיעה כי ב-6 ליוני, הובא האיש בפני שופט שהאריך את מעצרו ב-40 יום, בהם יוחלט האם יוסגר לגרמניה או לשחררו.

לפי הדיווחים בגרמניה, ישראל מנסה לשכנע את ממשלת פולין לדחות את הבקשה הגרמנית. גורם בשגרירות ישראל בוורשה אישר כי ישראלי עצור בפולין וכי הקונסול מגיש לו סיוע קונסולארי ומברר את מצבו בדומה לכל עצור ישראלי אחר בחו"ל.

הרשויות בגרמניה חושדות כי ברודצקי מעורב בהוצאתו במרמה דרכון הגרמני על שם מיכאל בודנהיימר, ששימש מאוחר יותר את חוליית החיסול בדובאי. מאוחר יותר התברר כי הדרכון אמיתי אך הוצא במרמה על ידי גניבת זהותו של הרב מיכאל בודנהיימר, ראש כולל המתגורר מבני ברק, שהיה זכאי לדרכון גרמני משום שהוריו נרדפו על ידי הנאצים.

משרד החוץ בירושלים אישר כי ישראלי עצור בפולין וכי אנשי השגרירות בוורשה מטפלים בעניינו.