יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קיבלו עול שמים ומבקשים מחילה

בעצרת מחאה על חילול 'עצמוצ ברזילי', בה השתתף הגאב"ד, קבלו הנוכחים עול מלכות שמים ונקראו להתפזר בשקט לאחר מכן. ההכרעה לגבי מקום קבורת העצמות עדיין תחת איפול

ישראל אייזן, ז' בסיון תש"ע - 20/05/2010 12:12
מובאים למנוחת עולמים: לאחר שהושלם פינוי הקברים העתיקים ממתחם בית החולים 'ברזילי' באשקלון, ולאחר מחאות ומאבקים קשים מצד אנשי ה'עדה החרדית' ו'אתרא קדישא', נערך בירושלים מעמד הלוויה ובקשת סליחה מן הנפטרים. מאות האיש המשתתפים בעצרת קראו פרקי תהילים וקבלו עול מלכות שמים.

המעמד נפתח בכיכר זופניק היום בשעה 14:00 בצהריים,  כשלשכונת מאה שערים הובאו כארבעים ארגזים בהן העצמות שנאספו על ידי הארכיאולוגים.

בעצרת בראשות גאב''ד העדה''ח וחברי הב''דץ שליט''א, ורבים שיבקשו בקשת מחילה מהעצמות, תוכנן מראש, כי יישאו דברים: הגאון רבי יעקב מנדל יורוביץ שליט''א חבר הבד''ץ, והגה''צ רבי סענדר ארלנגר שליט''א, עם אמירת פרקי תהילים וכן, תפילת הגר''ח פלאג'י זי''ע.

משרד הדתות העביר את הטיפול בעצמות ובסידורי קבורתן לאנשי ה'אתרא קדישא'. בהודעה שהוציא הבוקר המשרד, נכתב כי "משרד הדתות משתף את אנשי 'אתרא קדישא' לקבורה מכובדת של השלדים והעצמות בירושלים, כצעד מאחד ומרגיע".

לעת עתה, עדיין לא ברור היכן ייטמנו העצמות, וככל הנראה הן יובאו לקבורה בשעת ליל מאוחרת בליל שישי או בפתח השבוע הבא.

(עדכון: 15:59)

Flash 90
  [צלם]

Flash 90
  [צלם]


Flash 90
  [צלם]

Flash 90
  [צלם]

Flash 90
  [צלם]

Flash 90
[צלם]
  1. 1. האם על עצמות חללי גוש קטיף שהוצאו מקיברן
    תוהה 20/05/2010 13:05
    כבר ביקשו מחילה?
    או שזו מחילה סלקטיבית -
    מעצמות של עובדי אלילים כן
    מעצמות של יהודים לא.