יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האמריקנים: תכנית מדינית - רק בשיחות ישירות

האמריקנים הבהירו לאבו מאזן, כי הם צפויים להכריז על תכנית גישור או תכנית מדינית - רק במידה והצדדים יכוננו ביניהם שיחות ישירות, כך מדווח 'הארץ'. מיטשל יעזוב היום את האזור. האמריקנים הסכימו כי הדיון יחל בסוגיית הגבולות ובסוגיות הביטחון

אהרן שיין, כ"ה באייר תש"ע - 09/05/2010 08:06
תכנית מדינית – רק בשיחות ישירות. 'הארץ' מדווח הבוקר (א') כי גורמים בכירים בממשל האמריקאי הבהירו לפלסטינים כי וושינגטון סבורה שעל הצדדים לבור בהקדם לשיחות ישירות עם ישראל. על פי הדיווח, האמריקנים הבהירו לאבו מאזן כי הם יציגו הצעת גישור או תכנית שלום רק לאחר שהצדדים יכוננו ביניהם שיחות ישירות וידונו על סוגיות הליבה.

אמש (שבת) אחר הצהרים הודיע הוועד הפועל של אש"ף על הסכמתו לתחילת שיחות הקרבה עם ישראל. מאוחר יותר נפגש השליח המיוחד, ג'ורג' מיטשל, עם יו"ר הרשות, אבו מאזן ודן עימו בניהול שיחות הקרבה.

סאיב עריקאת, האחראי על המשא ומתן מטעם אש"ף, אמר במסיבת עיתונאים בתום הפגישה בין אבו מאזן למיטשל, כי סוכם בין הפלסטינים לאמריקנים ששיחות הקרבה יעסקו בארבעת החודשים שהוקצבו להן בסוגיות הגבולות ובסידורי הביטחון. עריקאת אמר עוד, כי "סוגיות מזרח ירושלים וההתנחלויות הן חלק מגבולות 1967, ולכן גם הן יעלו בשיחות".

סיכום זה מהווה למעשה היענות לדרישות שני הצדדים – הישראלי והפלסטיני שדרשו דיון ראשון בכל אחת מהסוגיות.

היום ייפגשו אבו מאזן ומיטשל פעם נוספת ולאחר מכן ישוב מיטשל לארה"ב, הוא צפוי לבקר שוב באזור בעוד כשבוע וחצי.

אמש ברך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הסכמת הפלסטינים לשיחות הקרבה. בהודעה שפרסם יו"ר מערך ההסברה במשרד רה"מ, ניר חפץ, נאמר "ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת הוועד הפועל של אש"ף לחדש את שיחות השלום. ראש הממשלה מדגיש כי עמדתה של ישראל הייתה ונשארה שהשיחות צריכות להתנהל ללא תנאים מוקדמים, ושהן צריכות להוביל בהקדם למשא ומתן ישיר בין ישראל לבין הפלסטינים". גם וושינגטון הודיעה כי היא מברכת על הצעד הפלסטיני אותו כינתה "צעד חשוב וחיובי".

במקביל לשיחות, גורמים מדיניים מדוחים כי האמריקנים מפעילים לחץ על נתניהו לבצע מחוות משמעותיות כלפי אבו מאזן, כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלסטיני. כפי הנראה, נתניהו ייענה לבקשה וישחרר מאות אסירים פלסטינים, ואף יורה על הסרת מחסומים ברחבי הגדה.

מנגד, בחמאס כנראה לא רואים את המגעים בעין יפה – אמש לאחר יותר מחודש של שקט, פגע טיל קאסם באזור אשקלון, בס"ד לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.