יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הבוקר יוסר חלקית צו איסור הפרסום בפרשיה הביטחונית

בית המשפט המחוזי בתל אביב צפוי להסיר הבוקר (ה') באופן חלקי את צו איסור הפרסום מהפרשייה הבטחונית החמורה שדווחה בהרחבה בתקשורת הבינלאומית

אהרן שיין, כ"ד בניסן תש"ע - 08/04/2010 08:57
זכות הציבור לדעת? בית המשפט המחוזי בתל אביב צפוי להתיר לפרסום הבוקר (ה') חלק מפרטי הפרשיה הביטחונית המסעירה את עולם התקשורת. הפרשיה הביטחונית החמורה הייתה נתונה בצו איסור פרסום גורף, אך אנשי התקשורת דאגו לפרסמה בעיתונות בחו"ל.

בעקבות העיסוק התקשורתי בפרשייה נגרמה סערה של ממש בתקשורת הבינלאומית בארה"ב ובמערב אירופה שפרסמה את האירועים בהרחבה, כולל שמות כל המעורבים בפרשייה ופרטי החקירה החסויים לכאורה.

הבוקר מצוטטת ב'הארץ' הצנזורית הראשית אל"מ סימה ועקנין שאואמרת כי הטלת האיפול על הפרשייה פוגעת קשות בתדמיתה של ישראל ועקנין אמרה בין השאר: "ברגע שהתחילו הפרסומים לא על המקרה, אלא על אלה שתוקפים את ישראל על איסור פרסום בישראל כשבחו"ל כבר מתפרסמים הדברים, אילו אני הייתי מקבלת את ההחלטות הייתי משקללת פנימה גם את הפגיעה בתדמיתה של ישראל כמדינה דמוקרטית, כמדינה שלא מאפשרת את חופש הביטוי בעיקר לגבי דברים שכבר מתפרסמים בחוץ".

ועקנין הוסיפה כי לדעתה יש לכך גם השפעה על הטלת צו איסור הפרסום "אני חושבת שכשהתחילו הפרסומים בחו"ל, בהסתכלות רחבה יותר, בעיקר בהיבטים כוללים שקשורים לתדמית של ישראל, נכון היה לשקול את הסרת הצו ולו חלקית", אמרה הצנזורית הראשית.

בית המשפט שידון הבוקר בבקשת הסרת צו איסור הפרסום צפוי לשמוע התנגדות מכל גופי הביטחון ובהם השב"כ, צה"ל והמשטרה – שידרשו להשאיר את צו איסור הפרסום על כנו.

אולם, כפי הנראה הבוקר יסכים בית המשפט להסרת צו איסור הפרסום, לפחות באופן חלקי.

ביום שלישי תקפה נשיאת מועצת העיתונות והשופטת בדימוס, הגב' דליה דורנר, את ההחלטה על צו איסור הפרסום ואמרה כי "אם כל העולם יודע, מופרך להוציא על פרשה צו איסור פרסום. זה נראה מגוחך. אנחנו מדינה דמוקרטית. כאשר שלטון מקבל החלטה שאינה נראית לאזרח או לעיתון, יש דרכים לתקוף אותה בבתי המשפט".