יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הלם בירושלים מתגובת הממשל האמריקני כלפי ישראל. נתניהו "חשבתי שהעניין מאחורינו"

תדהמה בי-ם משרשרת התגובות החריפות של הממשל האמריקני כלפי ישראל, עקב תכנית הבנייה ברמת שלמה. אמש, קיימה שרת החוץ קלינטון עם רה"מ שיחת נזיפה קשה שארכה 43 דקות. נתניהו מכנס הערב את שרי פורום השביעייה לדון במצב

אהרן שיין, כ"ז באדר תש"ע - 13/03/2010 21:13
הלם בירושלים – אחרי שהיה נראה שהמשבר התורן עם הממשל האמריקני יושב, באה היום הודעת משרד החוץ בוושינגטון וראיון תקיף של שרת החוץ האמריקני בתקשורת העולמית, והבהירו - שהאמריקנים טרם אמרו את מילתם האחרונה בעניין. בעקבות ההתפתחויות, פרסם משרד ראש הממשלה הודעה, לפיה ראש הממשלה "מופתע" מהתגובה האמריקנית לאחר שסוכם עם סגן הנשיא, ביידן, על סיום המשבר. בעקבות המשבר יכונס הערב פורום השביעייה לדיון דחוף במצב.

שרת החוץ קלינטון התקשרה אמש לראש הממשלה ונזפה בו קשות על צעדי ישראל ברמת שלמה. בנוסף, נקרא השגריר בוושינגטון, מייקל אורן, לשיחת נזיפה אצל סגן שרת החוץ, ג'יימס סטיינברג. בישראל ניסו למנוע את פרסום שתי שיחות הנזיפה הללו, אולם, האמריקנים לא התכוונו לאפשר זאת, ואמש פרסם דובר מחלקת המדינה האמריקנית, פיליפ קראולי, את דבר קיומן של השיחות ואת תוכנן. בהודעת הדובר נאמר כי שרת החוץ שוחחה עם ראש הממשלה שיחת נזיפה שאורכה 43 דקות "במטרה להעביר לישראל מסר חריף בנוגע לאירועי השבוע האחרון".

שרת החוץ אמרה לראש הממשלה כי היא "אינה מבינה כיצד אירעה ההתפתחות האחרונה, במיוחד לאור המחויבות האמריקנית העזה לביטחון ישראל", דיווח דובר מחלקת המדינה. "היא הדגישה כי ממשלת ישראל צריכה להפגין לא רק במילים, אלא בפעולות ספציפיות, שהיא מחויבת ליחסים בין שתי המדינות ולתהליך השלום". קראולי הדגיש כי קלינטון הביעה באוזני ראש הממשלה את "ההתנגדות האמריקנית התקיפה" לבנייה, לא בגלל העיתוי - אלא גם בגלל עצם ההחלטה.

קלינטון אמרה לראש הממשלה, כי "ארצות הברית מחשיבה את ההודעה כסימן שלילי עמוק לגבי הגישה של ישראל ליחסים בין שתי המדינות, וכי היא נוגדת את הרוח של ביקור סגן הנשיא, כדי להדגיש שהמעשה הזה פוגע באמון ובביטחון של תהליך השלום ובאינטרסים של ארה"ב".

דובר מחלקת המדינה הוסיף כי על אף שהממשל מאמין לראש הממשלה כי לא ידע על תכנית הבנייה, נתניהו הוא "ראש ממשלת ישראל" ולפיכך הוא "נושא באחריות הסופית לפעולות של הממשלה הזו".