יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אישור הבנייה ברמת שלמה: גל גינויים מרחבי העולם בראשות סגן הנשיא ביידן

סגן הנשיא האמריקני הוציא אמש במהלך ביקורו בישראל הודעת גינוי חריפה על ההחלטה לאישור בנייה ברמת שלמה בירושלים. גל גינויים מכל רחבי העולם

אהרן שיין, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 08:16
 
 
מבוכה מדינית קשהההחלטה אמש המאשרת בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים, גרמה למבוכה מדינית חסרת תקדים ולגל גינויים חריף, כולל מסגן נשיא ארה"ב המבקר בארץ.

בהודעה מיוחדת שהוציא ביידן שהתפרסמה בעת ארוחת הערב החגיגית שהתארח בה בבית ראש הממשלה נאמר:"אני מגנה את החלטת ממשלת ישראל לקדם את התוכנית לבניית יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים" אמר. סגן הנשיא הוסיף, "תוכן ותזמון ההודעה בייחוד לקראת פתיחת שיחות הקרבה, הם בדיוק מסוג הצעדים החותרים תחת האמון שאנו זקוקים לו כעת ומנוגדים להלך הרוח בשיחות הבונות שניהלתי בישראל. עלינו לכונן אווירה התומכת בדיוני המשא ומתן ואינה מסבכת אותם" נאמר בהודעה.

הגינוי של ביידן הופיע זמן קצר לאחר שהחלה ארוחת הערב החגיגית בבית ראש הממשלה בירושלים. לארוחת הערב הגיע ביידן באיחור של ומחצה - דבר נדיר ובלתי מקובל בכללי הדיפלומטיה האמריקנית. האיחור סימל יותר מכל את הזעם האמריקני על הניסיון לפגוע במגעים עם הפלסטינים. ככל הנראה, ביידן ניצל את הזמן הזה גם לקיום התייעצויות בהקשר לתגובתו למהלך הבנייה בירושלים.

הבוקר פורסם, כי ראש הממשלה ביקש באופן אישי משר הפנים להיות ער למהלכים של אישורי בנייה במטרה למנוע מישראל מבוכה דיפלומטית וגינויים לאו ניסיון העבר. אמש טען שר הפנים, כי עיתוי ההחלטה מקרי ואין לו כל קשר לחידוש המגעים ולביקור סגן נשיא ארה"ב בישראל.

במהלך ארוחת הערב אמש בבית ראש הממשלה, הסביר נתניהו לאורחו כי המהלך של אישור הבנייה נעשה שלא בידיעתו והוא עניין בירוקרטי בעיקרו שאינו דורש החלטת ממשלה. "נזק לכל מי שחפץ בשלום"

במערכת הפוליטית נשמעו גינויים חריפים גם כן. גורמים בכירים בירושלים קראו הבוקר לראש הממשלה להכריז על הקפאת החלטת הבנייה במספר חודשים כדי "לתקן ולו במעט את הנזק האדיר שנגרם לישראל".
 
גל הגינויים נמשך
הבוקר גינה מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בתקיפות את החלטת ישראל. באן אמר בין השאר כי ההחלטה על בניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה - אינה חוקית, "ההתנחלויות הן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי. יתרה מזאת, פעילות ההתנחלויות סותרת את ההתחייבויות של ישראל על פי מפת הדרכים ופוגעת בתזוזה כלשהי לעבר תהליך שלום".
 
קודם לכן התקבלו הודעות גינוי חריפות מירדן, מצרים ומהליגה הערבית.