יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הכנסת: רשימת שיאני הוצאות הקשר עם הבוחר

הכנסת פרסמה היום את רשימת הוצאות החכי"ם לטובת סעיף "הקשר עם הבוחר". שיאנית ההוצאות ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) שהוציאה סך של 95,116 ש"ח. במקום האחרון: השר בני בגין - ללא הוצאות

אהרן שיין ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 12:22
חגיגת הדמוקרטיה הישראלית: הכנסת פרסמה היום את רשימת ההוצאות לשנת 2009 של חברי הכנסת לטובת הקשר עם הבוחר. שיאנית ההוצאות היא - ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) שהוציאה סך של 95,118 שקל, לטובת שמירת הקשר עם בוחריה. זאת בזמן שהרף העליון המותר עומד על 69 אלף שקל בשנה. אל המקום האחרון הגיע ח"כ בני בגין - עם אפס הוצאות.

במקום השני ברשימת ההוצאות ניצב בפער ניכר, ח"כ חנא סוויד (חד"ש), שהוציא 67,603 שקלים. בפער קטן ניצב שלישי, ח"כ יואל חסון (קדימה) שהוציא סך של 66,249 אלף שקל.

ח"כ עמיר פרץ כבש את המקום הרביעי והמכובד, לאחר שהוציא במהלך השנה האחרונה 66,182 אלף שקל. אחריו ברשימה מופיע יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון, שהשקיע בקשר עם בוחריו 64,935 שקל.

דוברות הכנסת מסרה בתגובה כי אין אפשרות טכנית לחריגה מהתקציב המאושר, ובמידה וח"כ מעוניין לחרוג מתקציבו, חשבות הכנסת לא מאשרת לו זאת. במקרה של ח"כ שמטוב, שהוציאה מעל הסכום המותר, נמסר, כי הסיבה לכך היא  גרירת תקציבה מהשנה הקודמת.

בפרסום מפורטים מגוון צרכים שנעשה בהם שימוש במסגרת התקציב לשמירה על קשר עם הבוחר. כך לדוגמה: יו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) השקיע 5,000 שקלים בגין הוצאת מסמך לצורכי נאומים, יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (קדימה) נאלצה לשמור על קשר עם בוחריה באמצעות קניית ארבעה מחשבים ניידים שעלותם הכוללת - 17,553. חברתה, ח"כ רונית תירוש (קדימה) הוציאה 14,026 על רכישת עיתונים. ח"כ אילן גילאון (מרצ) השתמש בסכום של-159 ש"ח לצורך רכישת נגן מוזיקה. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) השקיע לצורך חיזוק הקשר עם בוחריו דוברי השפות הזרות -  עשרות שקלים על לימוד שפות.

מדי שנה מקצה הכנסת לכל ח"כ השוכר לשכה פרלמנטרית מחוץ למשכן הכנסת, 68 אלף ש"ח תחת הסעיף "קשר עם הציבור". לעומת זאת, ח"כ שאינו מחזיק בלשכה מחוץ לבניין הכנסת, מקבל בשנה 'רק' 49 אלף שקל, לצורך מימון הוצאותיו.