יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרשת אתרי המורשת מסתבכת: ארה"ב מגנה, הפלסטינים מתפרעים

ארצות הברית מותחת ביקורת חריפה על ההחלטה לכלול את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת, ומגדירה את ההחלטה כ"פרובוקציה מסוכנת". בחברון חלה הסלמה בהתפרעויות הנמשכות זה היום הרביעי ברציפות

יהודה שפיגל, י"א באדר תש"ע - 25/02/2010 16:31

פרשת אתרי המורשת הולכת ומסתבכת. כעת, הצטרפה גם ארה"ב לרשימה הארוכה של מגני ההחלטה.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית מרק טונר, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה לכלול את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת והגדיר את המהלך כפרובוקטיבי. זוהי פעולה שלא תסייע להושיב את הצדדים ליד שולחן המשא ומתן.

הפלסטינים ממשיכים גם הם במאבקם, והיום נמשכו ההתפרעויות בעיר, זה היום הרביעי ברציפות. היום נרשמה עלייה חדה בכמות האירועים ובחומרתם, בשל ציון יום השנה, לטבח שהתרחש במערת המכפלה. 

צעירים פלסטינים התפרעו במרחק של כמה מאות מטרים ממערת המכפלה. יידו אבנים והתעמתו עם חיילי צה"ל. בצהרי היום, כאשר שבו הילדים מבתי הספר, התעמתו נערים עם כוחות הצבא, שניסו לפרזם באמצעים שונים.

על פי הדיווחים הפלסטינים, במהלך ההתפרעויות נפצעו 2 פלסטינים וארבעה אחרים נעצרו.

בשעות אחר הצהריים, חסמו פלסטינים את הכביש המחבר בין קריית ארבע לישוב היהודי בחברון, באמצעות צמיגים בוערים. רכב ישראלי שנקלע למקום, נרגם באבנים, אך איש לא נפגע. מהאבנים שנזרקו נפגע צעיר פלסטיני, שנזקק לטיפול רפואי.