יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נחשפה חפרפרת? איש חמאס מקורב למבחוח נעצר

החיסול בדובאי: עיתון פלסטיני מדווח כי שלטונות סוריה עצרו את מקורבו של אל-מבחוח בחשד שמסר מידע שהוביל לחיסולו. בחמאס מכחישים

אהרן שיין, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 08:58
חפרפרת? אתר חדשות פלסטיני מדווח כי כוחות הביטחון בסוריה עצרו לאחרונה את מוחמד נסאר, ממקורביו של בכיר חמאס שחוסל מחמוד אל-מבחוח. ככל הנראה, נאסר היה מעודכן בכל פרטי תנועותיו של בכיר החמאס שחוסל לפני כחודש. הדיווח נשען על גורם דיפלומטי ערבי. על פי אותו גורם, משטרת דובאי ביקשה משלטונות דמשק להעביר לידיה לחקירה מספר אנשי חמאס במסגרת חקירת נסיבות החיסול. בין האנשים שמבקשת דובאי לחקור, גם נסאר שהיה האדם הקרוב ביותר לאל-מבחוח וככל הידוע, אף שהה בדובאי לפני ההתנקשות.

לפי אותו גורם, ייתכן שנסאר הוא מקור הפרצה הביטחונית שאפשרה לחוליית החיסול להתנקש בחייו של אל-מבחוח, משום "שהוא היה האדם הקרוב ביותר לאל-מבחוח וידע על כל תנועותיו". על פי הדיווח, נסאר עצמו היה אחד משותפיו למעשה של אל-מבחוח, בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון הי"ד לפני עשרים שנה.

הגורם הסביר כי, לפי שעה מניחה משטרת דובאי שהמידע שהוביל לחיסולו של אל-מבחוח הגיע מאחד מבכירי חמאס המקורבים ביותר לאל-מבחוח, ולפיכך החליטו שלטונות סוריה לעצור את ששהה בעבר עם אל-מבחוח במספר מדינות ערביות כשרק לאחרונה שהו בצוותא באירן.

בימים האחרונים צוטט בעיתון "אל-חליג'" היוצא לאור בארצות המפרץ - מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, לדבריו "איש חמאס שיתף פעולה עם המוסד והעביר להם מידע על ביקורו של בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח לפני חודש בדובאי - וכך סייע בחיסולו". חלפאן הוסיף עוד, כי אותו איש חמאס היה "היחיד שידע כי אל-מבחוח צפוי להגיע לדובאי והוא מי שהדליף למוסד את הידיעה, על כן הוא הרוצח האמיתי".
הגנרל חלפאן קרא לחמאס לקיים חקירה מקיפה לבדוק כיצד דלף המידע הרגיש אל המוסד שהוביל לחיסולו של אל-מבחוח.
 
תנועת חמאס הודיעה כי היא מכחישה את הדיווח.