שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דאגה בחמאס: ה'סלפים' הקיצונים צוברים כוח

זרם ה'סלפים' המזוהה עם הג'יהאד העולמי ואל-קאעידה, הפך לאלטרנטיבה של צעירי עזה, בשל הקיפאון בפעולות הטרור ובירי הטילים של החמאס

יאיר לב א' באדר תש"ע - 15/02/2010 10:12
האם ארגון חמאס הרצחני יהפוך בקרוב להיות תקוותה של ממשלת ישראל? על פי דיווחים מרצועת עזה, קבוצה קיצונית המושפעת מאל-קעידה מתגברת מיום ליום, וגורמת לדאגה בממשל החמאס כמו גם בקרב גורמי הביטחון בארץ. מדובר בקיצונים המשתייכים לזרם ה"סלפי" - זרם קיצוני באיסלאם המזוהה עם הג'יהאד העולמי.
 
בניגוד לחמאס, בו יש לשכה מדינית ונכונות להפסקת ירי הטילים והלחימה תמורת רווחים מדיניים, הסלפים אינם מתעניינים ברווח או הפסד, והם עוסקים ב"מלחמת קודש" נגד ה'כופרים' על בסיס אמונה דתית ולא כרצון להרחיב טריטוריות ולהשפיל את האויב, אלא במטרה לחסלו.
 
מחבלי הסלפים הם צעירים שדבקו בקיצונות הדתית, ורואים אפילו בחמאס ארגון חילוני. הם לבושים מדים וכובעי גרב, והולכים לרוב ללא נעליים לרגליהם. ריכוז גדול של הסלפים התמקם באזור רפיח העזתית, שם הם מסתובבים סביב המסגדים שהפכו בסיס לשיגורי טילי קסאם לעבר ישראל גם בזמני הרגיעה.
 
ברצועת עזה מספרים על זליגה איטית ורציפה של צעירים לכיוון הזרם הסלפי. בחמאס מנסים לחסום זאת באמצעות הפעלת "יד קשה" ומעצרים נגד יורי הרקטות. העיתונאי עלי וואקד מדווח באתר ynet ההערכה היא כי הזליגה רק תגבר, ומעגל המצטרפים לזרם הסלפי וליורי הרקטות יתרחב, אם לא תתחולל התפתחות מדינית רצינית.
 
גורמים ששוחחו עם וואקד  ציינו כי היד הקשה של החמאס כלפי אנשי הזרם הסלפי - מעבר לרצון לאכוף את הרגיעה – מופעלת בשל חשש מהתהוותה של אלטרנטיבה איסלאמית שתאיים על ההגמוניה של חמאס, שעה שהוא מפנה את מאמציו לכיוונים של פתיחות מול הקהילה הבינלאומית, במטרה להביא לצמצום המצור על הרצועה.
 
המתיחות הזו עברה לפסים מעשיים במהלך הקיץ האחרון. אנשי חמאס ניהלו מלחמה עקובה מדם נגד אנשי ארגון "ג'ונד אנסאר א-ללה" ("צבא תומכי א-ללה"), שפעל בהשראת אל-קאעידה. העימותים הסתיימו בניצחון מוחץ של חמאס וגבו את חייהם של 16 הרוגים וכ-85 פצועים.