יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש אכ"א בכנסת: תשובה לאולטימטום עד מחר

ראש אכ"א העלה בוועדת החו"ב של הכנסת את הסרבנות בחטיבת כפיר, ודרש מישיבות ההסדר להשיב על שאלותיו עד מחר. אם לא כן – יפקע האולטימטום ויבוטל ה'הסדר' בין הישיבות לצה"ל. ראש אכ"א דרש פעולות מעשיות נגד הסרבנים. ח"כ פינס: "זהו גידול סרטני"

איתן פריד ח' בכסלו תש"ע - 25/11/2009 12:10

התסיסה הסוערת בחטיבת כפיר הגיעה הבוקר (ד') אל הכנסת. בישיבת וועדת חוץ ובטחון תקף הבוקר ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר את ה'מורדים' והבהיר כי הוא ממתין עד מחר לתשובות רבני ישיבות ההסדר עד מחר, ואם לא כן – יפקע האולטימטום שהציב בנושא, לפיו על הרבנים יהיה לענות על שאלותיו בדבר החינוך, אותו מקבלים החיילים בישיבות, לפני שיוצאים לשרת בצה"ל, ואילו פעולות יינקטו על-מנת למנוע מקרי המרדות שכאלו גם בהמשך.


ראש אכ"א אמר בדיון שבו השתתף גם הרב דוד סתיו, דובר איגוד ישיבות ההסדר, כי הוא אינו מסתפק כלל בהודעת הגינוי למעשה, ודורש שיפעלו נגד ה'מתמרדים': "בפגישה" עם הנהלת איגוד ראשי ההסדר "הצגתי בחומרה את האירוע, כפי שתופש אותו צה"ל. שאלתי, האם נכון לגייס בחורי ישיבת הסדר, שכך מחנכים בה. דרשתי פעולה מעשית, ולא רק גינוי".


לדברי האלוף, ההתמרדות נעוצה ברוח החינוך במוסדות אלו: "בתחקיר שביצענו נחשפתי לספר של הרב מלמד, שם מצאתי מספר ציטוטים כמו 'הסרבנים מימין צדיקים'. דרשתי מראשי האיגוד לברר עם הרב מלמד מהן עמדותיו, מה הערכים להם הוא מחנך את אנשיו, ואם זו הרמה החינוכית הראויה".


הרב סתיו אמר בתגובה, כי אם תתקבל ההחלטה להורות על הדחתם של הרבנים מלמד ולבנון, יהיה בכך משום פגיעה בחופש האקדמי וגלישה לקיצוניות שלילית: "זה לא נכון שבכל האירועים מעורבים אנשים של ישיבות ההסדר" התנגד הרב סתיו. "אסור שמכאן תצא הקריאה לשלילת החופש האקדמי, שאנו מזכים בו את ראשי האונירסיטאות - לא יכול להיות שראש ישיבה לא יוכל להביע את דעתו. אם הוא עובר על החוק, אפשר להעמיד אותו לדין. הדבר שצריך להיות הוא ברמה העקרונית: להוקיע את התופעה, להעמיד את ראשי הישיבות על חומרת הדברים, ואם חושבים שיש לנקוט צעדים משפטיים נגדם – בבקשה".


האלוף זמיר התייחס לנקודה זו ואמר, כי יימנע מהכללות: "נבחן את מעמדה של כל ישיבה. אני סבור שאסור ליצור קרע במודל של צבא העם, שזה נושא שצריך לפעול בו בצורה נחרצת וברורה".


חבר הכנסת, אופיר פינס התייחס אף הוא להתמרדות וטען כי מדובר ב"סרטן, שאם לא נדע לגדוע אותו - הוא יתפשט".


בדיון אמר ראש אכ"א כי התלונות על סרבנים הועברו לטיפולה של הפרקליטות.

  1. 2. אז השידוך של דת ומדינה התפוצץ...
    מהרהר במצב 25/11/2009 18:31
    עד לא מזמן עוד אפשר היה איכשהו לחשוב שאפשר לשלב תורה וצבא, משנה לשנה הולך ומתברר שהדברים סותרים זה את זה בחריפות, וכל ניסיונות ההדבקה אינם צולחים.
  2. 1. ופינס הוא ראש הצבועים
    שמאלנים צבועים 25/11/2009 13:01
    הוא יעז להגדיר גידול סרטני את שלל ארגוני הסירוב של הבוהמה התל-אביבית ?