שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רחובות: מחר הבחירות לראשות העיר

החרדים מתפצלים בשאלת התמיכה בשלושת המועמדים. קרעטשניף עם מלול, "דגל התורה" עם סלנט

דוד כץ ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 11:58
העיר רחובות נערכת לקראת הבחירות לראשות העיר שיתקיימו מחר (ג'), כאשר שלושה מתמודדים מבקשים את אמון הבוחר: ראש העיר בפועל רחמים מלול, עוזי סלנט, מנכ"ל קופת חולים "מאוחדת" לשעבר והמועמד המקורב למפלגת העבודה, עמי פייינשטיין.
 
הבחירות נערכות בעקבות הרשעתו בפלילים של ראש העיר לשעבר, שוקי פורר, שלפי החלטת בית המשפט דבק בו אות הקלון. פורר נאלץ להתפטר מתפקידו לפני שלושה חודשים ועל כסאו התיישב ממלא-מקומו, רחמים מלול, לשעבר חבר-כנסת מטעם ש"ס, שחבר לליכוד בבחירות המוניציפאליות.
 
מתוך 88 אלף בעלי זכות ההצבעה, ההערכה היא כי רק 40% מהם יגיעו לקלפיות, מה שמצביע על כ-15,000 קולות שזקוק המועמד המוביל לנצח בסיבוב הראשון. הסקרים בעיר מעניקים יתרון, נכון לעכשיו, למועמד עוזי סלנט, אולם המועמדים האחרים אינם בוחלים בכל גימיק כדי להגדיל את מספר בוחריהם.
 
הקהילות החרדיות ברחובות מפוצלות בשאלת התמיכה במועמדים השונים. בעוד המועמד רחמים מלול, יהודי שומר תורה ומצוות, קיווה לקבל את כל קולותיהם של הציבור החרדי, התברר כי המציאות הפוליטית קשוחה יותר מרצונות.
 
מלול נהנה מתמיכת קהילת קרעטשניף ברחובות, אולם הציבור הליטאי, בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, תומכים במועמד עוזי סלנט. קהילות נוספות בעיר טרם החליטו באופן רשמי במי לתמוך. בין היתר, תנועת ש"ס הארצית טרם החליטה במי לתמוך: ביציר כפיה לשעבר, מלול, או במועמד המוביל, סלנט.