שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הממשלה אישרה תיקון לחוק "גיוס בנות". המפלגות החרדיות מאיימות במשבר

סגן השר הרב ליצמן מאיים במשבר קואליציוני, בעקבות אישור התיקון לחוק גיוס בנות לצה"ל

ראובן שטיין ה' בכסלו תש"ע - 22/11/2009 19:30
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק שנועדה להילחם בתופעת ההשתמטות של צעירות חילוניות משירות הצבאי בטענה כי הן מנהלות אורח חיים דתי.

/Data/News/אני  מאמין.mp3


במסגרת הצעת החוק אותה הגיש משרד הביטחון, יוגברו המעקבים סביב אותן בנות שחשודות במתן הצהרה כוזבת. צה"ל משתמש היום בשירותי חוקרים פרטיים והחוק נועד לתגבר את הפעילות, לתפוס "על חם" יותר צעירות חילוניות המצהירות כי הינן דתיות ולגייס אותן לאלתר.

נכון לעכשיו, צה"ל נדרש להפעיל נגד אותן בנות הליך פלילי ולהמתין להכרעת בית המשפט לפני שניתן יהיה לגייס אותן.

סגן השר ר' יעקב ליצמן איים היום, כי אם החוק יעבור הדבר יגרום למשבר קואליציוני וכי כל הסיעות הדתיות יתנגדו לחוק. למרות זאת, ההצעה אושרה על ידי חברי וועדת השרים.

לפני כשלושה שבועות הצליחו שרי ש"ס למנוע דיון של ועדת השרים לחקיקה בחוק שיזם משרד הביטחון למניעת השתמטות הבנות. כעת, לא ברור אם הצעת חוק זו תזכה להתנגדות גורפת גם מסיעת ש"ס.