שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הבניה החרדית בכסיף עולה שלב

הוועדה לנושאי תכנון עקרוניים דנה אמש בתוכנית לפיתוח העיר כסיף. בתום הדיון העניקה לתכנית אור ירוק

דוד שמואלי א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 08:13
התוכנית להקמת העיר החדשה "כסיף" בסמוך ערד המיועדת לציבור החרדי התקדמה אמש שלב משמעותי בדרך למימוש: הוועדה לנושאי תכנון עקרוניים דנה בתוכנית לפיתוח העיר ונתנה לה אור ירוק. בעד התוכנית הצביעו 7 חברי ועדה; נגד התוכנית הצביעו 3 חברים, ביניהם נציגי המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים; חבר ועדה אחד הציג הימנעות.
 
האישור הינו עקרוני ואין מדובר בסוף התהליך: כעת תמשיך התוכנית להתקדם במוסדות התכנון, ותובא לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה. המועצה הארצית יכולה לאמץ את התוכנית ואף להמליץ לממשלה לאשרה, או לדחותה ולהמליץ לממשלה לבלום אותה. במידה ותאושר התוכנית גם בממשלה, היא תחזור לתכנון מפורט.
 
יחד עם זאת, גורמים המכירים את הנושא העריכו אמש כי אם תקבל התוכנית את אישור המועצה הארצית לתיכנון, ישנה סבירות גבוהה שהנושא יובא לפתחו של בית המשפט העליון. יתירה על כך: במהלך התיכנון המפורט צפויה התוכנית לעבור לפחות שלב אחד של שמיעת התנגדויות מהציבור - כך שעוד צפויים לה מכשולים רבים.
"כסיף" מתוכננת להיות עיר שתותאם לאופיו של הציבור החרדי. זו תוקם בצומת תל ערד על שטח של 4,750 דונם. על פי תוכנית משרד הבינוי והשיכון, קיבולת המינימום של אוכלוסיית העיר תמנה 50 אלף איש, אשר ישוכנו בעשרת אלפים יחידות דיור.