שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הוועדה החליטה: חוק המאגר הביומטרי יידחה בשנתיים

הוועדה שמונתה על ידי ראש הממשלה להכריע בסוגיית חוק המאגר הביומטרי החליטה לדחותו בשנתיים

דוד שמואלי ל' בחשון תש"ע - 17/11/2009 18:04
קוברים את החוק: הוועדה המיוחדת שדנה בסוגיית המאגר הביומטרי, התכנסה היום (ג') במשרדו של ראש הממשלה תחת שרביט ניהולו של מזכיר הממשלה, צבי האוזר, והחליטה לדחות בשנתיים את יישומו של החוק הביומטרי.
 
כזכור, אמש החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את ההצבעה על חוק המאגר הביומטרי. זאת, בעקבות דיון שנערך בסיעת הליכוד, ולאחר שיחות עם שרים שהביעו בפניו את הסתייגויותיהם מהחוק. ראש הממשלה החליט לבצע בחינה נוספת של מרכיבי הצעת החור ולבדוק את היבטיו השונים. 
 
במסגרת הבחינה המחודשת הטיל ראש הממשלה על מזכיר הממשלה האוזר, לרכז וועדת שרים יחד עם חכי"ם שתגיש המלצות. כאמור, הוועדה האמורה המליצה לדחות את ההצבעה על החוק בשנתיים, או במילים אחרות: לקבור את החוק.  
 
מטרת החוק הינה הנפקת תעודות זהות חכמות בעל זיהוי ביומטרי. לצד זה, צפוי לקום מאגר מידע אשר יכלול טביעות אצבע וצילומי פנים של אזרחי המדינה. אלה יישמרו במחשבי משרד הפנים. המטרה היא לאפשר גישה אל מאגר רשויות אכיפת החוק ולפקידי משרד הפנים.
 
מבקרי ההצעה, ובכללם מדענים ומומחי אבטחת מידע מכל העולם, התריעו לא אחת מפני הקמת מאגר מרכזי שכזה, שעלול לדלוף ועל ידי כך הפרטים ייחשפו.