שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נהרי מאמץ את עולי תימן

השר נהרי הודיע כי משרדו יאמץ את עולי תימן ובשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים יפעל למתן סל קליטה מוגדל לעולים אלו

דוד שמואלי כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 18:39
 
שבוע לאחר הפרסום בכלי התקשורת הישראלים והבינלאומיים אודות קבוצת העולים היהודים מתימן שהגיעו לקהילות סאטמר בארה"ב, החליט השר ר' משולם נהרי לפרסם את פעילותו השקטה לסיוע בקליטתם של העולים מתימן בישראל דווקא.
 
מטרתה של פעילות זו המתבצעת בשיתוף עם משרדי הקליטה האוצר הסוכנות היהודית והמחלקה המיוחדת לעניינם אלו במוסד לשירותים חשאיים, היא לעצור את המגמה של עולים אלו לעלות למדינות צפון אמריקה ואנגליה ולעודד את הגעתם לישראל תוך השוואת תנאיהם לאלו העולים ממדינות אחרות. 
כחלק מפעילות זו הודיע השר נהרי כי משרדו "המשרד לחברה ומורשת ישראל" יאמץ את עולי תימן ובשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים יפעל למתן סל קליטה מוגדל לעולים אלו ומתן הכוונה רוחנית והקלה בחבלי הקליטה שלהם.
 
נהרי המודע להלם התרבותי והדתי אותו חווים עולים אלו עם הגעתם לישראל כשאורח חייהם לבושם ודיבורם עומד בניגוד גמור לזה המורגל בישראל, הציב לעצמו כיעד להקל על הלם זה וללוות את העולים בתחילת דרכם בישראל תוך התחשבות ברגישויות ובמאפיינים המיוחדים שלהם ולהותירם כקהילה מאורגנת ומגובשת.
 
במסגרת פעילות זו אירח השר נהרי את העולים החדשים בכנסת, יזם מספר דיונים בעניינם בוועדת השרים לענייני קליטה ובוועדות הכנסת, ודאג לאספקת מזון ומוצרים חיוניים עם הגיעם לישראל ולהטבות נוספות שהשתיקה יפה להם בעת הזו.
 
הגר"ע יוסף שליט"א שנהרי הביא בפניו את סיפורם של עולים אלו עודד אותו לפעול ככל יכולתו להמשיך ולסייע להם ואף ביקש ממנו להביאם לביקור בלשכתו. "זה ממש המציל מהארי והדב" אמר הגר"ע "צריך לשמור על תמימותם ועל אמונתם של עולים אלו שכבר לא רואים כמוה בימינו" הוסיף ואמר לשר נהרי.
 
במפגש שקיים השר נהרי השבוע עם קבוצת העולים במרכז הקליטה בבאר שבע, חזר השר נהרי ואמר כי "לשכתו היא הבית של עולי תימן" וכי בכוונתו "להמשיך ולפעול עבורם בכל מישור אפשרי וזאת גם מתוך מטרה לעודד את יהודי תימן שנותרו מאחור לעלות לארץ הקודש ולא לבחור במדינות ניכר אחרות כמקום מושבם". 
 
נהרי הוסיף ואמר לעולים כי פתח תקנה תקציבית ייחודית שתאפשר סיוע תקציבי לקליטתם הפיזית והנפשית תוך השוואת תנאי קליטתם לעולים ממדינות אחרות ותוך ניסיון להימנע מהטעויות שנעשו בקליטתם של עולי תימן בשנים עברו.    
 
פעילותו זו של השר נהרי מתבצעת בתאום ובשיתוף משרד הקליטה הסוכנות היהודית הג'וינט וגורמי המוסד האמונים על תחום רגיש זה כשכל הפעילות נעשית תוך מתן רגישות מיוחדת נוכח העובדה שלפעילות זו תהיה השפעה על יתר היהודים שנותרו ברחבי תימן.
 
במפגש האמור התרגשו עולי תימן לראות את בן עדתם משמש כשר בממשלת ישראל והודו לו בחום רב על מאמציו להקל בחבלי קליטתם . 
 
  []
 
 
  1. 1. הציונים ממשיכים בשמד
    יואל 16/11/2009 22:14
    ציונים עם כיפה, בלי כיפה, זה לא משנה. בן גוריון, או נהרי, לא משנה.

    ממשיכים בשמד הציוני!!!