שבת י' באייר תשפ"ד 18/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו הבטיח, המשבר נפתר

זה היה צפוי: ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שר החוץ אביגדור ליברמן לפגישה בהולה שבמהלכה הבטיח שר החוץ אביגדור ליברמן להגיע לפתרון מוסכם בסוגית תקציב העלייה עד ליום שני הבא. בעקבות זאת הסיר ליברמן את איומו

דוד שמואלי וראובן שטיין כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 16:18

לא חלפה שעה קלה מאז שליברמן איים במשבר קואליציוני והשקט שב לשרור בשורות הקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני שעה קלה פגישה בהולה עם שר החוץ אביגדור ליברמן בעקבות דבריו החריפים במסיבת העיתונאים. במהלך הפגישה סוכם כי הצדדים יגיעו לפתרון מוסכם בסוגית תקציב העלייה עד ליום שני הבא. עוד סוכם כי בשלב זה תחזור מפלגת 'ישראל ביתנו' להצביע לפי עמדת הממשלה.

כזכור, לפני שעה קלה הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע במסיבת עיתונאים, כי סיעתו, ישראל ביתנו, לא תשתתף היום בהצבעות במליאת הכנסת, בשל הפרת ההתחייבויות, כדבריו, של ממשלת בנימין נתניהו.

ליברמן טוען כי גילה להפתעתו לפני כשבוע, כי בעוד שהוחזר הקיצוץ בסך 314 מיליון שקל
לתלמידי הישיבות, הקיצוץ בתקציב משרד הקליטה נשאר. "עד שהעוול הזהלא יתוקן, לא נצביע עם הממשלה. זה מצב בלתי נסבל מבחינתי, לא קיבלנו שוםהסבר, פשוט מצאנו עובדות קיימות", אמר ליברמן.

"לסיעתנו, מספר דגלים איתם רצנו לקראת הבחירות, ואחד המרכזיים שבהם עסק בנושא
הקליטה", אמר והדגיש כי לא יסכים לוותר על סעיף זה. הוא אמר כי ראש הממשלה עסוק כנראה בדברים יותר חשובים ולא מצא זמן לטפל בזה. וכאן, מאיים ליברמן על פרישה מהקואליציה: "נקווה שזה לא יגיע למצבים יותר קיצוניים, יש לנו עניין להמשיך בקואליציה הזו, אבל כמו שזה מתנהל, לא ניתן לדעת.

"כשהיה קיצוץ, עמדנו ראשונים לצדמשרד האוצר. אני לא יכול להסביר למצביעים שיש כסף למגזראחד, ואין לאחר. אם אין כסף, אז אין כסף לאף אחד. זה עקרוני". שר החוץ הסביר כי מה ששבר את גב הגמל זה שהוציאו את כל סעיף הישיבות מהקיצוץ. "הודעתי לראש לשכת ראש הממשלה ולשטייניץ, שאם לא נקבל תשובה חיובית, לא נשתתף באף הצבעה של הממשלה".

כאילו החרדים לא נולדו כאן במדינת ישראל, אמר ליברמן, כי "מה שיש לחרדים, צריך להיות גם לעולים. הסתירו מאיתנו שהוציאו את סעיף הישיבות ושיש כסף לחרדים. אני
מקווה שנגיע להבנות, אבל מתקטננים איתנו על גרושים".

בתגובה לאיומו של ליברמן אמר יו"ר יהדות התורה ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס כי "אינני מבין על מה הוא מלין. הקיצוץ שתוכנן בתקציב הישיבות היה מלכתחילה חסר פרופורציה, לא שוויוני ולא הוגן. קיצוץ של 315 מיליון שקל בתקציב הישיבות מהווה שליש מתקציב הישיבות כולו, העומד על 975 מיליון שקל. כלומר קיצוץ של 30% מהתקציב, בה בשעה שמתקציב משרד החינוך כולו העומד על 27 מיליארד עמד בסופו של דבר  ולאחר מאבק של שר החינוך על 1% בלבד מתקציבו -  24 מיליון שקל! גם במשרדי הממשלה המוחזקים על ידי שרי ישראל ביתנו בוצע בסופו של דבר קיצוץ של 1% בלבד".

"גם ועדת הכספים אישרה ברוב גדול את ביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות ואני בטוח כי מאחורי הודעתו של שר החוץ מניעים אחרים אותם החליט לכרוך בחבילה אחת עם תקציב הישיבות".

"אני קורא לו ולסיעתו להרפות מתקציב הישיבות ולחזור בו מהאיום במשבר קואליציוני שאיננו במקומו".

  1. 1. שכחתי שליברמן שר החוץ מתי שמענו עליו לאחרונה? [לל"ת]
    משה 16/11/2009 16:48