יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

צה"ל מגייס חיילים על ארבע

בלעדי: אילוצים שונים מביאים את צה"ל לגייס... חיילים על ארבע בחיסול מוקדי מארב בבסיסים הגדולים

יחיאל בראון ואיתן פריד כ"ה בחשון תש"ע - 12/11/2009 16:59

צו ארבע: אילוצים שונים הביאו את צבא ההגנה לישראל לגייס למבצע חיסול מוקדי מארב פוטנציאליים דווקא... את החיילים העומדים על ארבע רגליים: בעלי החיים. צה"ל פתח במבצע נסיוני לחיסול מקומות מארב פוטנציאליים לחיילים ליד בסיסי האימון, ולשם כך מגייס בזמנים אלו את היחמורים.


בבסיסי צה"ל הגדולים מתמודדים עם בעיה: בשטחים הפתוחים גדלים עצים ועשבים, לעיתים  העשבייה צומחת לגובה רב ומשמשת מחסה לנחשים ולשאר מרעין בישין, כשהבעיה המטרידה ביותר הינה: אפשרות מסתור ומארב לפגיעה בחיילים בידי גורמים עויינים שעלולים לנצל את המסתור הטבעי בדמות הצמחייה העבותה.


הפתרונות האפשריים: העסקת פעולים בעבודות אלו, או חיילים זוטרים, אינם ישימים גבי הבסיסים הגדולים, משום שבדרך כלל הפועלים המועסקים בעבודות אלו הינם עובדים זרים; פלסטינים, תאילנדים או סינים, ששהותם בקרבת בסיסי צה"ל לא תותר, ולמרות שבמחנות הקטנים מעסיקים את הטירונים בעבודות הניקוש, הרי שבבסיסים הגדולים, המשמשים לפעילויות צבאיות שוטפות, אין חיילים שישאו בתפקיד זה.


במבצע נסיוני ייחודי, הובאו לבסיסי צה"ל היחמורים, שייובאו מארצות האיזור ובוייתו באזורים טבעיים, כנחל כזיב, נחל שורק ושמורות טבע נוספות. לאחד מהבסיסים האסטרטגים בארץ הובאו היחמורים תחת תפקיד. בבסיס, הנמצא באיזור מרכז הארץ, נושאים היחמורים בתפקידי הניקוש, בשל היותם  מהגדולים שבאוכלי העשב הקיימים בישראל, ומתוקף כך – עומדים על המשמר לחיסול כל מקום מארב המסוכן לפלוגות במקום.


יש לציין, כי היחמור הינו חיה ארץ ישראלית שכמעט ונכחדה לחלוטין מנוף הארץ, וכעת שוב מובאת לקרבת אש. היחמורים משוטטים בשטחי הבסיס הצבאי ומחסלים כל ירק צומח.


כשהתקרבו היחמורים לגדר המחנה. 'תפס' אותם היום (ה') צלם 'אתרוג' בעדשת המצלמה.


יחמורים צבאיים:

יחיאל
היחמורים בשטח הבסיס כפי שנראו היום  [צלם]
יחיאל
  [צלם]

  1. 2. ל-1, מה אתה אומר???????
    קבל עם 12/11/2009 21:22
    ואז את איזו בעיה הם יפתרו? באיזה תקן הם יעמדו? תקן העובדיםפ הזרים? הטירונים, או אולי, היחמורים??????
    מה הקשר בדיוק, לא הבנתי כל-כך
  2. 1. ואולי החרדים יפתרו את הבעיה
    דוידי 12/11/2009 19:13
    ויתחילו להתגייס?