יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אלוף בני גנץ נכנס לתפקידו כסגן הרמטכ"ל

האלוף בני גנץ מחליף בתפקידו את האלוף דן הראל הפורש מצה"ל לאחר 35 שנות שרות

אבי משה י"ג בתשרי תש"ע - 01/10/2009 23:37

האלוף בני גנץ מונה היום (ה') לתפקיד סגן הרמטכ"ל והחליף בתפקידו את אלוף דן הראל, שכיהן בתפקידו במשך שנתיים ועתיד לפרוש מצה"ל לאחר 35 שנות שירות. הטקס נערך בלשכת הרמטכ"ל במעמד שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי.

סגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף דן הראל, אמר בטקס: "עברתי שנתיים מרתקות, תפקיד רב-יריעה והשפעה על הצבא בטווח הקצר והארוך. הצלחנו לייצר מגמה של תנועה קדימה וחתירה להישגים מבצעיים. אנו מונים כעת שלוש שנים למימוש לקחי מלחמת לבנון השנייה ואני רואה את השינוי העמוק שעבר צה"ל בכל התחומים: מילואים, סדיר, אימונים, תרגילים, הכשרות ועוד. כל אלו הביאו לשינויים ארגוניים ותרבותיים, שינוי באווירה ותחושת מסוגלות מבצעית שמאפיינת היום את צה"ל כולו. היום אנחנו צבא מקצועי, איתן וחזק יותר. אני עוזב בתחושת סיפוק אדירה ובטוח שתצליחו להוביל את מדינת ישראל בים הסוער אל חופים בטוחים".

סגן הרמטכ"ל הנכנס, אלוף בני גנץ, הודה לשר הביטחון והרמטכ"ל על האמון שנתנו בו ואמר: "מצאתי מערכת מכוונת, מסודרת, מוקפדת בפרטים. נמשיך לטפל בנושאים החשובים בצורה מקצועית ויסודית ונממש את שמצופה מאיתנו תוך שיתוף פעולה וגיבוי".

הרמטכ"ל הודה לסגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף דן הראל, ואמר כי "דן עמד מאחורי הרבה תהליכים חשובים בצה"ל, הוא נחוש, דעתן ולא מתפשר וביצע את תפקידו בצורה יוצאת מן הכלל, מעל למצופה".

הרמטכ"ל איחל הצלחה לסגן הרמטכ"ל הנכנס, אלוף בני גנץ, ואמר כי: "נוכח התפקידים הרבים שעשית, גם במטה הכללי, אני בטוח שתוביל את התפקיד קדימה... לפנינו אתגרים רבים מבחוץ ומבפנים ואין ספק שתזכה למלוא שיתוף הפעולה מכולנו ויחד נבסס את כוחו של הצבא, הן בבניין הכוח והן בהפעלתו".

שר הביטחון אהוד ברק איחל הצלחה לסגן הרמטכ"ל הנכנס, אלוף בני גנץ, והודה לסגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף דן הראל, אשר כיהן בעבר גם כמזכירו הצבאי, ואמר כי "דן הביא לתוצאות מרחיקות לכת והשאיר חותם עמוק בצה"ל. כקצין מוכשר, שיטתי ומעמיק, לימד אותנו שיעור בצורת עבודה ורוח נכונה".