יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הנאשם בתכנון רצח הרמטכ"ל: לא יודע איך הוא נראה

הצעיר מטירה שריגל אחר אשכנזי אמר בביהמ"ש: "הכל שטויות, איני יודע איך הרמטכ"ל נראה. אני אזוכה"

איתן פריד כ"ו באלול תשס"ט - 15/09/2009 13:47

בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה נפתח הבוקר (ג') משפטו של ראווי סולטני מטירה, החשוד כי סיפק מידע אודות פעולותיו של הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, למפעילים חיצוניים בחיזבאללה, אשר תכננו התנקשות ברמטכ"ל.


הצעיר, אשר היה מתאמן בסמיכות לאשכנזי, טען הבוקר כי כלל לא נהג להתאמן בחדר הכושר עם הרמטכ"ל, וכי הוא משוכנע שבסופו של דבר- יזוכה.


"אני לא יודע, אין לי מושג עד כמה הרמטכ"ל בכושר. לא הייתי ליד הרמטכ"ל בחדר הכושר. התיק הזה יסתיים בזיכוי שלי" ענה סולטני לעיתונאים ששאלוהו לפני פתיחת משפטו לגבי כושרו של הרמטכ"ל, כמי שהתאמן לצידו, ובשל  כך גם יכול היה למסור את המידע על תנועותיו: "הכול שטויות, זה יוכח בבית משפט. אני אפילו לא יודע איך הרמטכ"ל נראה" אמר הצעיר בבחית המשפט.


סולטני מואשם במסירת ידיעה לתועלת האויב, מגע עם סוכן חוץ וקשר לביצוע פשע, וכאשר הובא הבוקר למשפט בפני ההרכב המשולש לא הגיב על קריאת כתב האישום, והדיון נחתם בקביעה לדיון נוסף בתיקו בעוד כחודש.


עורך דינו של סולטני, שהוא גם אביו, עו"ד פואד סולטני, הצהיר לפני פתיחת הדיון, כי ברור לו שבנו יזוכה, וכי כל האשמתו נובעת מהתרברבות ילדותית של בנו, אשר השופטים וודאי יתוודעו אליה במהלך המשפט: "השופטים ישמעו את התיק ויגיעו למסקנה שהבן שלי לא התכוון, לא עשה דבר ורק התרברב שהוא נפגש בחדר כושר עם הרמטכ"ל. אנחנו נכחיש בבית המשפט את המיוחס לו".


סולטני מואשם כי במחנה קיץ בו השתתף לפני כשנה נפגש עם איש חיזבאללה, שניסה לרותמו לשירות הארגון. סולטני מואשם כי אמר לו שמכיר היטב את הלו"ז של אשכנזי ואת מפת תנועותיו, ובשל כך יוכל להיות לעזר בתכנון התנקשות בו.


בכתב האישום נטען כי הצעיר שיתף פעולה עם מפעילו, מסר את הפרטים אודות מיקומו של חדר הכושר כולל דרכי הגישה אליו וסידורי האבטחה במקום.


כאמור, השופטת בעניינו החליטה על דחיית הדיון לחודש הבא, על-מנת לאפשר לנאשם עיון בהאשמות המיוחסות לו.

  1. 1. אראבער [לל"ת]
    צביקה 15/09/2009 14:59