יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו בוועדת החוץ והבטחון: "נמשיך לבנות ביו"ש"

"הפלסטינים ציפו להקפאת בנייה מוחלטת, ברור שזה לא יהיה", נתניהו הרגיע את המתיישבים: "ירושלים היא לא התנחלות, הבנייה תימשך כרגיל". על הפלסטינים: אנחנו עושים צעדים להתנעת הצעדים, הם מקצינים עמדות

איתן פריד כ"ה באלול תשס"ט - 14/09/2009 12:58

ישיבת וועדת החוץ והבטחון של הכנסת ייצרה הבוקר (א') כותרות מאמירותיו של נתניהו, בעיקר לגבי כוונותיו המדיניות להמשך המו"מ עם הצד הפלסטיני, כהכנה לפגישתו עם מיטשל מחר.

יממה לפני פגישתו עם השליח האמריקני לאיזור, ג'וררג' מיטשל, אמר נתניהו היום כי לא תהיה הקפאה מוחלטת של הבניייה, וכי בשטחי יו"ש ייבנו אפילו מבני ציבור: "הפלסטינים ציפו לעצירה מוחלטת של הבנייה, להקפאה, עכשיו ברור שזה לא יהיה. ירושלים היא לא התנחלות והבנייה תימשך כרגיל".

לדברי נתניהו, למרות המגמה להגמיש עמדות מתוך מטרה להגיע להסכם יציב, לא הסכימה ישראל לדרישה האמריקנית, להקפאה מוחלטת של הבנייה: "אמרתי לאמריקאים שאנחנו נשקול את צמצום היקף הבנייה, הבהרנו שנבנה כ-2,500 יחידות שבנייתן כבר החלה לפני מספר ימים ואישרנו 450 יחידות נוספות", אמר נתניהו בהתייחסו לאישור בניית מאות יחידות הדיור שהעניק שר הבטחון אהוד ברק.

"אנחנו נאזן בין הרצון לעשות מחווה כדי לקדם משא ומתן והשקת תהליך מדיני לשלום לבין הצורך לאפשר חיים נורמלים לתושבי יהודה ושומרון. גם מבני ציבור נמשיך לבנות. צמצום הבנייה יהיה לתקופה מוגבלת ואין עדיין הסכמה עם האמריקאים על פרק הזמן". ראה"מ קרא למתיישבים 'להירגע', ולא לחשוש מפני הקפאה מוחלטת - שלא תבוא, לדבריו.

נתניהו אף התייחס לתליית העיכוב בהנעת גלגלי השיחות המדיניות בין ישראל לפלסטינים בסירובה של ישראל להקפאה מוחלטת, וסתר זאת: "בעוד אנו עושים את הצעדים להתנעת הצעדים, הצד השני מקצין עמדות".

ראש הממשלה סקר את פעילותו במישור המדיני, מאז נכנס לתפקידו בקדנציה הנוכחית, ונקב בשלוש נקודות, בהן יכול להציג התקדמות משמעותית במחוות כלפי הפלסטינים,  הארכת הפעילות של גשר אלנבי, הסרה של מחסומים רבים בשטחי יו"ש, וכן:"דבר שלישי שעשיתי היה לאפשר לצירי ועידת הפת"ח להיכנס".

בדבריו, התייחס נתניהו לאסון שאירע אתמול, (א') עת התרסק הטייס, סרן אסף ארמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון- שנספה לפני כשש שנים בעת התרסקות החללית 'קולומביה',  עם מטוסו בדרום הר חברון: "זהו שכול כפול, אב ובנו שהלכו אחר אהבתם לשחקים ועלו לשמיים במרכבות ברזל וירדו ארצה במרכבות אש. התגובה הראשונה שלי במטוס הייתה ציטוט מקינת דוד על יהונתן: 'הצבי ישראל, איך נפלו גיבורים במרומים'".

הישיבה נפתחה הבוקר בדקת דומיה לאות הזדהות עם האסון. הלוויתו של סרן רמון תצא בשעה: 16:00.