ועדה בראשות אלוף תחקור את נסיבות התרסקות מטוסו של אסף רמון בדרום הר חברון: האם כתוצאה מכשל טכני, טעות אנוש או איבוד הכרה של הטייס? גורם צבאי: ההערכה היא כי איבד את הכרתו ואז צלל עם מטוסו אל הקרקע בעוצמה רבה
בחיל האוויר ממשיכים לחקור ולבדוק מה גרם למטוסו של סרן אסף רמון ז"ל
להתרסק אתמול אל ואדי בדרום הר חברון. אחת ההשערות שעלו בשעות שאחרי ההתרסקות, מדברת על אפשרות שהטייס התעלף במהלך הטיסה, ולא בכשל טכני.
אתמול בבוקר יצאו ארבעה מטוסי קרב מסוג F16-A מבסיס חיל האוויר בנבטים. הם טסו בדרום הר חברון במסגרת אימון, שבמהלכו דימו קרבות אוויר בין המטוסים. מדובר בקרב המדמה טיסה של הטייס המוביל, שחולף על-פני המטוסים האחרים שעמו. רגע לפני ה"כאילו" התנגשות בין המטוסים, שובר המטוס הצידה, למרות שהטיסה של המטוס המוביל מתבצעת בגובה רב יותר מזה של הטייסים הצעירים.
לאחר שני "קרבות אוויר" חלף מטוסו של אסף רמון מול מטוסו של הטייס הוותיק המוביל, ביצע פניה חדה ואז החל לצלול לעבר הקרקע.
הטייס המוביל שהיה במטוס סמוך למטוסו של אסף רמון, סיפר אמש כי לאחר שרמון נעלם מעיניו במהלך הטיסה, הוא קרא לו שלש פעמים, אך לא נענה. "ראיתי את מסלול הטיסה שלו. המטוס לא הסתחרר אלא המשיך ישר. המטוס נכנס לענן, נעלם לי, ולא הצלחתי לראות את המשך הטיסה שלו", סיפר.
לאחר שלא הצליח לאתר את אסף רמון במערכת הקשר, פונה הטייס המוביל חדר הפיקוד של בסיסו, שם מספרים לטייס כי מטוסו של רמון נעלם ואינו נמצא על מסכי המכ"מ. כנראה חלפו 20 שניות בלבד מרגע הנפילה ועד להתרסקות על הקרקע.
שאלת השאלות: מה גרם להתרסקות? האם כשל טכני, טעות אנוש או איבוד הכרה של הטייס? מדוע הטייס לא ניסה להימלט מהמטוס באמצעות כסא המפלט? לדברי גורם צבאי, אם כשל טכני היה גורם להתרסקות, על המטוס היה להסתחרר ולא להמשיך בטיסה ישירה. מכאן, אומר הגורם, ההערכה היא כי איבד את הכרתו ואז צלל עם מטוסו אל הקרקע בעוצמה רבה.
זמן קצר לאחר ההתרסקות מינה מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן ועדת חקירה בראשות אלוף, כדי לחקור את הסיבות האפשריות לתאונת האימונים הקשה. גורם צבאי בכיר אמר אתמול, כי יתכן ולעולם לא ניתן יהיה לדעת את הסיבה להתרסקות.