יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

התעלומה: מה גרם להתרסקות הקטלנית בדרום הר חברון?

ועדה בראשות אלוף תחקור את נסיבות התרסקות מטוסו של אסף רמון בדרום הר חברון: האם כתוצאה מכשל טכני, טעות אנוש או איבוד הכרה של הטייס? גורם צבאי: ההערכה היא כי איבד את הכרתו ואז צלל עם מטוסו אל הקרקע בעוצמה רבה

אבי משה כ"ה באלול תשס"ט - 14/09/2009 09:47
בחיל האוויר ממשיכים לחקור ולבדוק מה גרם למטוסו של סרן אסף רמון ז"ל להתרסק אתמול אל ואדי בדרום הר חברון. אחת ההשערות שעלו בשעות שאחרי ההתרסקות, מדברת על אפשרות שהטייס התעלף במהלך הטיסה, ולא בכשל טכני.
 
אתמול בבוקר יצאו ארבעה מטוסי קרב מסוג F16-A מבסיס חיל האוויר בנבטים. הם טסו בדרום הר חברון במסגרת אימון, שבמהלכו דימו קרבות אוויר בין המטוסים. מדובר בקרב המדמה טיסה של הטייס המוביל, שחולף על-פני המטוסים האחרים שעמו. רגע לפני ה"כאילו" התנגשות בין המטוסים, שובר המטוס הצידה, למרות שהטיסה של המטוס המוביל מתבצעת בגובה רב יותר מזה של הטייסים הצעירים.
 
לאחר שני "קרבות אוויר" חלף מטוסו של אסף רמון מול מטוסו של הטייס הוותיק המוביל, ביצע פניה חדה ואז החל לצלול לעבר הקרקע.
 
הטייס המוביל שהיה במטוס סמוך למטוסו של אסף רמון, סיפר אמש כי לאחר שרמון נעלם מעיניו במהלך הטיסה, הוא קרא לו שלש פעמים, אך לא נענה. "ראיתי את מסלול הטיסה שלו. המטוס לא הסתחרר אלא המשיך ישר. המטוס נכנס לענן, נעלם לי, ולא הצלחתי לראות את המשך הטיסה שלו", סיפר.
 
לאחר שלא הצליח לאתר את אסף רמון במערכת הקשר, פונה הטייס המוביל חדר הפיקוד של בסיסו, שם מספרים לטייס כי מטוסו של רמון נעלם ואינו נמצא על מסכי המכ"מ. כנראה חלפו 20 שניות בלבד מרגע הנפילה ועד להתרסקות על הקרקע.
 
שאלת השאלות: מה גרם להתרסקות? האם כשל טכני, טעות אנוש או איבוד הכרה של הטייס? מדוע הטייס לא ניסה להימלט מהמטוס באמצעות כסא המפלט? לדברי גורם צבאי, אם כשל טכני היה גורם להתרסקות, על המטוס היה להסתחרר ולא להמשיך בטיסה ישירה. מכאן, אומר הגורם, ההערכה היא כי איבד את הכרתו ואז צלל עם מטוסו אל הקרקע בעוצמה רבה.
 
זמן קצר לאחר ההתרסקות מינה מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן ועדת חקירה בראשות אלוף, כדי לחקור את הסיבות האפשריות לתאונת האימונים הקשה. גורם צבאי בכיר אמר אתמול, כי יתכן ולעולם לא ניתן יהיה לדעת את הסיבה להתרסקות.