יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משפחת רמון: שרשרת של טרגדיות

החייל שהתרסק עם מטוסו הוא אסף רמון, בנו של האסטרונאוט אילן רמון. שניהם ניצלו בנס מהתרסקות

אבי משה כ"ד באלול תשס"ט - 13/09/2009 18:31
משפחת רמון – האב אילן ז"ל והבן אסף ז"ל – ידעה כמה אירועי התרסקות מטוסים. בשני מקרים שונים ניצלו האב והבן, בשני מקרים אחרים, הסתיימו ההתרסקויות באסון כבד.
 
סיפורו הטראגי של אלוף משנה אילן רמון ידוע ומפורסם. האסטרונאוט הישראלי הראשון שהגיע אל החלל, נהרג בהתרסקות החללית "קולומביה" לפני קרוב לשבע שנים (לחץ כאן לסיפור התרסקות החללית). שנים רבות קודם לכן, הטיס אילן רמון ז"ל מטוס 16F. היה זה בשנת 1982, כשמהלך טיסה אירעה תקלה חמורה במטוס. אילן רמון נאלץ לנטוש את המטוס באוויר כדי להינצל. הוא אכן ניצל, וממטוס הקרב לא נותר זכר.
 
כעבור 27 שנים חווה בנו, אסף ז"ל, אירוע דומה, שהסתיים בנס. היה זה לפני כחצי שנה, במהלך טיסת אימון שגרתית במטוס חד-מנועי מסוג "סקייהוק" בדרום הארץ, נדם מנוע המטוס של רמון. בפני הטייס אסף רמון עמדו שלש אפשרויות: להפעיל מחדש את המנוע, לנחות נחיתת אונס או לנטוש את המטוס.
 
בסיועו של מדריך הטיסה שישב מאחוריו, הצליח רמון להפעיל מחדש את המנוע ולהנחית את המטוס בשלום. הפעם הוא ניצל בנס.
 
היום, במהלך טיסת אימון שגרתית מעל מדבר יהודה, בעת שהיה בטיסה באזור דרום הר חברון, התרסק מטוסו של אסף רמון. הפעם, בניגוד לנס שאירע לו לפני חצי שנה, בניגוד לנס שאירע לאביו בכמעט-התרסקות לפני 27 שנים, הפעם הוא התרסק עם מטוסו וקיפד את חייו.