יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הסיבה לכוננות שהוסרה בירושלים: חשש לחטיפת חייל- שהתבדה

הכוננות הוסרה לאחר התבדות החשש, ועומסי התנועה מתחילים להתפוגג, תסריט חוזר של האירוע מלפני 3 שבועות. המשטרה: הימנעו מלהגיע לצירים שעדיין העמוסים

איתן פריד י"ט באלול תשס"ט - 08/09/2009 18:23

לאחר שעות של עומסים בכבישים וידיעות מעורפלות לגבי פעילות בטחונית שלא היו ידועים פרטיה ומהותה, מתבררת כעת סיבת העלאת הכוננות בבירה, שבעטיה הוצבו מחסומים ביציאות מירושלים: חשש לחטיפת חייל, שב"ה, התבדה.

במשך שלוש שעות הציבו כוחות הבטחון מחסומים, ולוחמי מג"ב וכוחות גדולים של המשטרה עכבו את כלי הרכב ביציאותיה הצפוניות והדרומיות של ירושלים, כשדיווחים על מסוקים החגים באוויר אך הגבירו את החשש מפני אירוע בטחוני המתרחש.

בשעה האחרונה הודיעה המשטרה על סיומו של האירוע הבטחוני, אשר פרטים עליו לא נודעו עד לסיומו: המחסומים הוצבו עקב דיווחו של אזרח שהתקשר למשטרה וסיפר על חייל שראה מצוי בתוך רכב, ושידר אותות מצוקה.

הצבת המחסומים בעקבות האימון בדיווח אזרחי זה בשעות העומס גרם לעומסי תנועה כבדים ביותר באזור, כשלאורך הזמן בקשה המשטרה מציבור הנהגים להיאזר בסבלנות ולהמתין.

עתה, עם הודעת המשטרה על שובם לפעילות במתכונת רגילה של הכוחות, מחלים עומסי התנועה להתפוגג, אולם עדיין מבקשת המשטרה מן הנהגים להימנע מלהגיע לצירים אלו, על-מנת לאפשר לפקקי התנועה להיעלם באופן מהיר ומבוקר.

למרות שלא נמסרו פרטים במשך השעות שבהן דווח על אירוע בטחוני, הועלתה הסברה כי המדובר הוא בחשש לחטיפת חייל, כפי שאירע לפני כשלושה שבועות, גם אז דווח לכוחות הבטחון על חייל שנראה כנחטף, אירוע שהסתיים גם אז בהתבדות של החשש.