סובארו אברכים: נוסע ונעלם
סובארו אברכים: נוסע ונעלם
יהודה טופורוביץ יצא לבדוק עבור אתרוג מה קורה היום בשטח עם הסובארו האגדית של האברכים - סובארו לאונה
סובארו אברכים
בבני ברקית מדוברת השם "סובארו לאונה" הוא תרגום לועזי ל"סובארו אברכים". אולם כפי המסתמן בשנים הקרובות יהפוך המושג "סובארו אברכים", לצמד מילים נוסטלגי שיתלווה לסיפורי הנוסטלגיה על החיפושית ועל טנדר הסוסיתה.
הסטוריה: בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים נחשבה סובארו לאונה כמלכת המכירות בשוק הרכב הישראלי. החרם הערבי על ישראל שהיה בתוקף באותם ימים, הביא לכך שכמעט ולא יובאו לארץ מכוניות מתוצרת יפן. סובארו שלא צייתה לחרם, הייתה האופציה הכמעט בלעדית לאלו שביקשו ליהנות מהפשטות והאמינות היפנית. האזרח הישראלי המצוי שביקש ליהנות ממכונית טובה וזולה זנח את מכוניות הפורד והפיגו' ונהר בהמוניו לאולמות המכירה של יפנאוטו יבואנית סובארו.
בתחילת שנות התשעים, עם חתימת הסכם אוסלו והסרת החרם הערבי מישראל, החלו יצרנים יפנים נוספים לייבא את מרכולתם לארץ. אלו העמידו במבחן את מידת הפופולאריות של הסובארו ויצרו סדקים ניכרים במעמדה הבלתי מעורער של המלכה לאונה. בשנת 1993 עם הפסקת ייצור הלאונה ושדרוגה לאימפרזה, חלה ירידה חדה במספר המכירות של המכונית ושרביט הבכורה לאחיותיה מתוצרת מיצובישי ומאזדה.
כאמור, השינוי שחל בשנות התשעים בא כעת לידי ביטוי בקרב ציבור האברכים הנוהג לרכוש מכוניות באלפי שקלים בודדים. היצע מכוניות חדישות וזולות יחסית העומד לרשות הרוכשים דלי היכולת, מעמיד בסימן שאלה את כדאיות אחזקתן של אותן עגלות מיושנות.
ש. בעל מוסך במודיעין עילית אומר בשיחה לאתרוג: "היום לא שווה להחזיק מכוניות ישנות. פעם אנשים היו מתקנים מכוניות בכפרים הערביים דוגמת דיר קדיס ונעלין במחירים מצחיקים. בזמן האחרון, יש הרבה שפוחדים להיכנס לשם, והאם מתקנים את המכונית בתוך הקו הירוק במחירים יקרים בהרבה.
פעם מספר ש. היינו מביאים חלקי חילוף מהכפרים הערביים ויכולנו גם אנחנו לתקן את המכוניות הישנות במחירים זולים בהרבה. כיום קשה מאוד להביא משם חלקים. לא פעם נתקלתי בנציגי מע"מ שעמדו במחסום נעלין, עצרו אותי לבדיקה וביקשו לדעת האם שילמתי מע"מ על כל חלק חילוף שהיה במכוניתי ונראה כחדש. בעקבות כך, אני ועוד רבים אחרים הפסקנו להביא חלקים משם, דבר שגרם לנסיקת מחירם של חלקי החילוף.
בעבר היה נהוג לתקן שוב ושוב את מכוניות הלאונה במחירים אפסיים, כיום מחירי התיקון הגבוהים אינם מצדיקים זאת. לדוגמה, פעם ניתן היה להחליף מנוע ללאונה בכפר תמורת 2000 ₪. היום לשם החלפת מנוע דומה במוסך מורשה יאלץ בעל הרכב להיפרד מסכום של כ-5000 ₪. בדרך כלל שיקול כדאיות שעורך בעל הרכב מעלה, שבתוספת של פחות מעשרת אלפים ₪ יוכל לרכוש מכונית יפנית אחרת, טובה וצעירה יותר.
-
ל-4, לא נראה לי מטרת הכתבה היתה שינוי הרגלי קנית רכב, אך גם אם היתה כזו, בנישה הספציפית של קנית רכב על ידי 'אברך חרדי', הרי של'כתבה באתרוג' יש כח רב להשפיע בנידון; עשה חשבון פשוט: הרכב הנ"ל מכונה 'סובארו האברכים', יען, הדלפונים אשר קונים אותה הינם 'אברייכים', בדיוק אותם אלו שעטו על ה'אתרוג' כמציאה נצרכת. אלו שקונים את הסובארו, הם אלו שיתעניינו קודם ב'אתרוג', והרי בול פגיעה.
הוא אשר אמר 2- 'אחד שחושב'... ושבוע טוב ומבורך לכל בית ישראל. -
4. כוח האתרוג
צביקי 19/06/2009 02:52ל-2 וואו לא נראה לי שאם כתבה באתרוג יצליחו לשנות מחירים.
ולך מר טופורוביץ לא התייחסת לצריכת הדלק של המכוניות שלפי מה שהבנתי הסובארו ממש לא צורך הרבה מה"זהב השחור" -
3. יהודה שלנו, איש חינוך מעולה, איך הגעת למכוניות [לל"ת]
מאירקה 18/06/2009 23:56 -
2. הבנתי אות יהודה טופורוביץ
אחד שחושב 18/06/2009 14:19אתה פשוט עומד לפני קניית רכב ואתה רוצה להוריד את המחירים, בכדי שתוכל לקנות בזול -
1. :)
קבל עם 17/06/2009 13:24קטע חמוד להפליא
תביאו עוד כאלו; שחרית-מנחה-מעריב באיצקוביץ', תחקירים על כובעים (נו, הדבר הזה שמשרדי הפרסום שכחו שאמור לעמוד על הראש, ולא בתוכו)
וכיוצא בהם.
5. כח האתרוג!
קבל עם 20/06/2009 21:48