יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

שערוריה: הגנים ריקים, הבנות ברחוב

ירושלים: עשרות ילדות מסתובבות בין השלוליות בזמן שמבני גנים עומדים שוממים

אבי גרינוולד כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 11:13
עיריית ירושלים נוקטת סחבת, כדרכה, וההורים הנזעמים בשכונת רמות ב' לא יודעים את נפשם, לאחר שעשרות ילדות קטנות מסתובבות בין השלוליות בימי הגשם, בהעדר מבנים תקניים לגני הילדים. האבסורד הוא, שבשכונה קיימים מבני גנים העומדים ריקים ושוממים, והעירייה מסרבת להעביר אותם לחינוך החרדי.
 
רמות ב' בירושלים מוכרת כשכונה פסטורלית ורגועה, ועד לפני כמה שנים היתה גם חילונית לחלוטין. במהלך השנים האחרונות התחילו "לזלוג" אליה משפחות צעירות והיא התחילה להתחרד בעקבות רמות א' ורמות ג'. כיום מתגוררות בשכונה כ-200 משפחות, כ"י.
 
בעבר היה בשכונה גן טרום-חובה, קדם-חובה וחובה, והם הספיקו לצורכי התושבים, אך ככל שמספר המשפחות גדל, כך גדל גם מספר הילדות. בעקבות כך נפתחו בשנה שעברה שני גני טרום-חובה, האחד שכבר פעל בעבר, והשני בדירה שכורה. השנה גם היה צורך בכיתה נוספת של קדם-חובה, ומאחר והחוזה לדירה הסתיים, גם גן טרום-חובה השני נותר ללא מבנה. לבד מכך קיים בשכונה גם גן לילדות מיוחדות, המונה 10 ילדות שגם הן ללא מבנה.
 
עם תחילת הלימודים נוצרו מצבים אבסורדיים לחלוטין, כאשר חלק מהילדות מסתובבות בחוץ ללא גן, או שלעיתים ביצעו "תורנות" בין הגנים, כך שאלו היו שעתיים תחת קורת גג ואלו שעתיים, מצב שכמובן לא יכול להמשך בקור הירושלמי.
 
וכאן מגיעה השערורייה הגדולה. ל"אתרוג" נודע, כי ברחוב ראובן מס בשכונה, ממוקמים שני מבני גן ריקים לחלוטין, אם כי יש לציין, שאחת לשבוע נערך שם במשך שעה חוג לקרמיקה. "אין שום סיבה שמבני הגנים לא יועברו למלא את תפקידם המקורי", אומרים הורי הילדות הזועמים, שפנו לעירייה כבר כמה וכמה פעמים, ונענו בתשובות מתחמקות ומוזרות למדי ("בשנה הבאה", "נחשוב על זה" ועוד כהנה וכהנה).
 
בינתיים נמצאו פתרונות יצירתיים זמניים ומוזרים, החל מצפיפות של שני הגנים ביחד ליום אחד, ובמשנהו תרמה אחת המשפחות את סלון ביתה לגן, ועד לאולם בית הכנסת הגיעו התלמידות. אבל העוול זועק לשמים. בשבועות האחרונים נרתמה "האגודה הירושלמית לשוויון", והעומד בראשה הפרסומאי ר' שי הורביץ, תושב שכונת רמות בעצמו, לטפל בעניין הכאוב.
 
הורביץ מספר ל"אתרוג", כי נכנס לעובי הקורה לאחר עשרות פניות של הורים נזעמים. בכוונתו לנקוט הן באמצעי לחץ ציבוריים והן באמצעים משפטיים.
 
"מבדיקה ראשונית שערכנו, מבני הגן הריקים ברחוב ראובן מס, אין בהם שום שימוש בשעות הבוקר, וגם מבחינת התכנון אפשר ליצור שם כיתה נפרדת משטח בית הספר הסמוך. אין שום מגבלה סבירה להעביר את המבנים לשימוש שוטף", הוא אומר.
 
לדברי הורביץ, "רבים מההורים סיפרו לי שהם נאלצים להסיע את הילדות מהחלק התחתון של השכונה עד לגנים הקיימים כרגע בחלק העליון. כולם יודעים מה הסכנות הטמונות בריחוק של הגנים מבתי הילדות, זאת כאשר המבנים הריקים שוכנים סמוך ונראה למקום המגורים".
 
הורביץ מסיים בנימה אופטימית מעט: "מהבחינה המשפטית כבר בדקנו את הנושא, ואין לעירייה שום עילה חוקית לעכב את העברת הגנים לחינוך החרדי. אם העירייה לא תבצע העברה זו בתקופה הקרובה, ביהמ"ש יורה לה להעביר אותם".
 
דובר עיריית ירושלים, גידי שמרלינג, מסר בתגובה ל"אתרוג", כי "המבנים ברחוב ראובן אינם פנויים ועל כן מבצעת העירייה בימים אלו שיפוץ בגני הילדים ברמות ב' על מנת להכשירם לצרכי התלמידים".
  1. 2. הערה
    אמא 24/11/2009 08:45
    למעשה, כיום גן שפה עבר לבית הגננת השוכן בסמוך לגן שבו הן משתלבות.
    וחבל, משום שידות גן שפה זקוקות לסביבה מפתחת ומושקעת, ובבית מגורים לא ניתן לספק את זה כמובן.
    נוסף על כך הבנות משולבות באופן יומיומי, כל ילדה בהתאם למצבה והגננות כל היום "עולות ויורדות" במדרגות ומובילות את הבנות מהכא להתם (4 קומות !!).

    העיריה החלה בבנית מבנה קטנטן ע"ח החצר של הגן מתוך מטרה לשכן שם את גן השפה.

    תגידו, לא חבל על השטח של המשחקים שמצטמצם? לא חבל על הכסף של העיריה? בשביל זה משלמים ארנונה?
    להזכירכם, 2 מבנים עומדים ריקים
  2. 1. ומי אשם?
    חאצקל 16/11/2009 14:41
    ראש העיריה כמובן שמחפש איפה לדחוק את החרדים מהשכונות המתחרדות.
    חבל שלופוליאנסקי לא ראש העיר.
    ומי אשם בזה?