יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרב גפני: "המדינה מתנכלת לאזרחיה"

כך אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני בדיון על תקציב משרד השיכון

דוד כץ כ"ד בסיון תשס"ט - 16/06/2009 15:31
בישיבת ועדת הכספים, סקר היום (ג') מנכ"ל משרד השיכון, מרדכי מרדכי, את תקציב משרדו לשנה הקרובה, ואמר כי בשנת 2003 תקציב הפעילות של המשרד עמד על סך 923 מיליון שקלים ולעומת זאת בשנת 2010 הסכום יעמוד על 158 מיליון בלבד. "התקציב הזה מיועד לאין-ספור תחומים: בניית דיור מוגן לקשישים, פינוי בינוי, שיקום שכונות ועוד", אמר מנכ"ל המשרד.
 
שר השיכון, הרב אריאל אטיאס אמר, כי על-פי תקציב הפעילות של המשרד, נראה כי משרד האוצר מעוניין לסגור את משרד השיכון. בנושא עידוד הבניה, אמר שר השיכון, כי הנושא חשוב לכלכלת ישראל ולא רק למען הדיור. "ככל שתנופת הבניה עולה, הכלכלה עולה ישירות. תחום הבניה משפיע ישירות על אינספור תחומים שיתפתחו כתוצאה מהבניה, החל מתחום החשמל, אלומיניום, הובלה, ריהוט, ועוד. כאשר אין תנופת בניה, הענפים הללו מתדרדרים ונמצאים במשבר כלכלי", אמר.
 
בסקירת מנכ"ל משרד השיכון נמסר עוד כי כ-81,900 אזרחים שהיו זכאים למשכנתא לא מימשו את זכויותיהם, וכי מהנתונים שבידיהם בשנת 2003 כ-2,500 זוגות נטלו משכנתאות בממוצע בחודש, כאשר כיום רק 500 נוטלים משכנתא. "זאת ירידה של 2,000 משכנתאות בחודש!", אמר מנכ"ל המשרד.
 
חברי ועדת הכספים, ח"כ שלי יחימוביץ וח"כ חיים אורון, קראו להשיב את המענקים, הלוואות המקום וסבסוד המשכנתא. "זאת ההשקעה הכי זולה למדינה", אמר ח"כ חיים אורון. "המדינה חייבת לקחת אחריות על קורת גג לאזרחיה, ואלו הדרכים לסייע להם בכך", אמרה ח"כ יחימוביץ.
 
יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר בתום הדיון כי מתקציב המשרד כפי שעולה בסקירת שר השיכון ומנכ"ל משרדו, עולה כי "המדינה אומרת לאזרחים: כל איש ידאג לגורלו לקורת גג. המדינה איננה נוטלת אחריות על כך. אני מקווה ובטוח ששר השיכון יעשה כל שביכולתו להצליח במשרדו לדאוג לכך שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירות בהישג יד, ולקורת גג לכל אזרחי המדינה".