יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"כדאי שהטייס לשעבר יבקר באושוויץ"

מרכז הארגונים של ניצולי השואה פנה למשטרת פולין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד טייס חיל האויר לשעבר, יונתן שפירא, שריסס כתובות נאצה נגד ישראל על חומות גטו ורשה

יוסי בלוך, כ"ה בתמוז תש"ע - 07/07/2010 16:47
מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל העביר היום באמצעות שגרירות פולין בישראל, תלונה למשטרת פולין בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד טייס חיל האויר לשעבר, יונתן שפירא מישראל וגב' אווה יסיביץ', מפולין שריססו על חומות גטו ורשה.

התלונה באה לאחר שלמרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל הגיעו תצלומים של השניים כשהם מרססים על אחת מחומות גטו ורשה בפולין כתובות "ישוחררו כל הגטאות" ו "שחררו את עזה ופלסטין". השניים גם הניפו על החומה שמסמלת את הגבורה היהודית את דגלי פלסטין.

"יונתן שפירא מצטרף לאלה שגורמים לזילות השואה ומורשתה. פעולתו פוגעת בזיכרון השואה, ברגשות שרידי השואה ובזכרם של ניספי השואה ובתוכם בני משפחתו שנרצחו על ידי הנאצים". אומר בכאב נח פלוג, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה ונשיא ארגון אושוויץ הבינלאומי. "הניסיון של שפירא להשוות בין גטו ורשה שממנו נשלחו יהודים למחנות ההשמדה לרצועת עזה עצוב ומקומם. לדאבוני, מעשה שכזה משמש חומר תבערה לשונאי עמנו שרוצים בהשמדת העם היהודי.

פלוג ממליץ לשפירא לבקר במחנה אוושוויץ. "הייתי ממליץ ליונתן שפירא לבקר ב"יד ושם" כדי לערוך ריענון היסטורי כדי שיבין שמי שמשווה בין גטו ורשה לרצועת עזה שמשגרת טרור מתחומה כמוהו כמכחיש שואה. אני משוכנע שבני משפחתו שקיפחו את חייהם בשואה לא היו יכולים לחיות עם ההשוואה המקוממת שערך יקירם הצעיר".