יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "נשמור על חופש הפעולה של צה"ל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסביר בפתח ישיבת הממשלה כי העקרונות שהנחו אותו בהקמת ועדת הבדיקה הם, שמירה על חופש הפעולה של צה"ל ומתן מענה אמין לקהילה הבינלאומית. נתניהו שב והגן על פעולת ההשתלטות: "נוכיח שהייתה זו פעולת הגנה ראויה"

יוסי בלוך, ב' בתמוז תש"ע - 14/06/2010 11:09
ההשתלטות - פעולת הגנה ראויה. "אני משוכנע כי חשיפת העובדות תוכיח שמטרתנו הייתה פעולת הגנה ראויה על-פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר", כך אמר הבוקר (ב') ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, שאמורה לדון באישור כינונה של ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה.

אמש הודיע משרד רה"מ על הקמת הוועדה בה יהיו חברים, שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, נשיא הטכניון לשעבר, האלוף (מיל.) עמוס חורב, המומחה למשפט בינלאומי וחתן פרס ישראל למשפט ופרס האג למשפט בינלאומי, פרופ' שבתאי רוזן. לצדם של חברי הוועדה יוצבו שני משקיפים זרים – וויליאם דיוויד טרימבל, חתן פרס נובל לשלום ומי שהיה מאדריכלי הסכם הפיוס בסכסוך בצפון אירלנד, קן ווטקין, הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר בקנדה.

בישיבת הממשלה מנה נתניהו שני עקרונות שהנחו אותו בהקמת הוועדה: "שני עקרונות הנחו אותנו - ראשית, שמירה על חופש הפעולה של חיילי צה"ל ואמינות התחקיר הצה"לי", נתניהו שב והדגיש, "מלבד הרמטכ"ל חיילי צה"ל לא ימסרו עדות. צה"ל יעביר לוועדה את סיכומי התחקירים". נתניהו המשיך, "העקרון השני - מתן מענה אמין ומשכנע למדינות האחראיות בקהילה הבינלאומית". לדברי נתניהו, "החלטת הממשלה תבהיר לעולם כי מדינת ישראל פועלת כחוק, באחריות ובשקיפות מלאה".

נתניהו דיווח לשרי הממשלה על מספר שיחות עדכון שביצע עם כמה ממנהיגי מדינות אירופה, בין השאר עם הקנצלרית מרקל, עם ראש ממשלת בריטניה קמרון, עם ראש ממשלת ספרד ספטרו ועם שליח הקוורטט למזרח התיכון בלייר. נתניהו דיווח כי הקהילה הבינלאומית תומכת בוועדה שהקימה ישראל.