יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו הוזמן לפגישה עם אובמה

ראש הממשלה נתניהו הוזמן לפגישה ידידותית עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, שתתקיים בעוד שבוע בוושינגטון. ההזמנה על רקע המאמצים האמריקניים לשדר קרבה מחודשת לישראל , על מנת שלא לאבד את הקול היהודי והתאריך שנקבע לביקורו של הצד הפלסטיני בעוד מספר שבועות. נתניהו ימריא מחר בדרכו לוושינגטון

איתן פריד, י"ג בסיון תש"ע - 26/05/2010 08:18

הבית הלבן מנסה להחזיר את האצבעות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן במפתיע לפגישה בבית הלבן עם  נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. נתניהו צפוי לצאת לדרכו מחר, כשפניו מועדות לפאריז, לוועידה הכלכלית עם ארגון ה-OECD, משםם יטוס נתניה נתניהו ימריא ביום חמישי לפאריס, שם ישתתף בוועידת הארגון לשיתוף פעולה כלכלי (OECD) שאליו מצטרפת ישראל. ביום שישי צפוי נתניהו להגיע לטורונטו למפגש עם הקהילה היהודית ולמצעד תמיכה בישראל, ולאחר מכן יגיע בפתח השבוע הבא לקנדה, שם ייפגש עם אראש הממשלה הקנדי. ביום שלישי ימתין לו הנשיא האמריקני.

ראש הסגל בבית הלבן, רם עמנואל, נמצא בימים אלו בישראל, ואתמול (ג') סייר בבסיסים צבאיים בצפון. היום צפוי עמנואל להעניק את ההזמנה הרשמית לנתניהו, כששניהם ייפגשו בלשכת ראה"מ.

בישראל קבלו בברכה את דבר ההזמנה, שמוכתבת מן המהדורה החדשה של המאמצים מוושינגטון לרכך את המשבר שהתגלע בין הממשל הישראלי לאמריקני על רקע הסכסוך הישראלי - פלסטיני. אובמה התבטא כי 'איבד ביחסו לישראל כמה אצבעות', ומתשום כך - הוא עושה כעת מאמצים רבים על מנת להחזיר אותן. בעוד חודשים ספורים יזדקק אובמה לקול היהודי, ואם לשפוט על פי יחסו הנוכחי לישראל - ייתכן ביותר כי יפסיד אותו.

בפגישה מעוניין הממשל להפיג את הטען המר שהתקבל בישראל והוקרן לתקשורת, של כל הפגישת הקודמות של אובמה עם נתניהו, שרובן השפילו את ישראל והדגישו את השינוי הקר ביחסים שבין שתי המדינות.

גם השליח המיוחד לאיזור, ג'ורג' מיטשל, התבטא בימים האחרונים בשבחה של ישראל.