יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליצמן: "העתקת הקברים - איוולת"

סגן שר הבריאות, ח"כ ר' יעקב ליצמן, תקף בחריפות את החלטת ראש הממשלה לחדש את העבודות לבניית חדר המיון בבית החולים ברזילי במיקום המקורי. ליצמן כינה את החלטת נתניהו להעתיק הקברים "איוולת" ו"החלטה מוטעית". עם זאת הדגיש "לא על כל דבר עושים משבר"

אהרן שיין, ג' בסיון תש"ע - 16/05/2010 09:05
"איוולת". סגן שר הבריאות ח"כ ר' יעקב ליצמן, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע תחילת העבודות להעתקת הקברים במתחם חדר המיון בברזילי. ליצמן אמר כי החלטתו של נתניהו היא "החלטה מוטעית" ו"איוולת".

בראיון ל"קול ישראל" אמר ליצמן: "ראש הממשלה טעה כשהחליט כך - זה לא משנה אם אלה קברי יהודים או לא. מה הציבור בחו"ל יגיד אם יפנו קברים יהודים? מה יקרה, למשל, אם ממשלת פולין תעביר קברים בגלל נדל"ן? היינו זועקים "אנטישמים" ומערבים את כל העולם. מה לא היינו עושים? וכאן? שקט" מחה ליצמן.

סגן שר הבריאות הסביר את החלטתו (שנדחתה לבסוף –א.ש.) להעתיק את חדר המיון בבית החולים באשקלון: "אני עומד על כך שההחלטה שלי הייתה מוצדקת", אמר ח"כ הרב ליצמן. "אותה החלטה החליטו אולמרט ומנכ"ל משרדו דאז, רענן דינור, וגם שר הבריאות הקודם. החליטו אותה החלטה, ואף אחד לא זעק. איש לא אמר שזה מסכן חיים. הכל עבר על מי מנוחות. אבל כשליצמן בא והחליט מה שהחליט – כולם זועקים", טען סגן שר הבריאות. גם ההצעה שהגיעה מבית הגרי"ש אלישיב, לבנות את בית החולים בעומק האדמה -נדחתה על אף כדאיותה.

ליצמן נשאל האם הציבור החרדי ייצא להפגין בעקבות חילול הקברים והשיב: "אם הרבנים יגידו להפגין, אז נצא להפגין. אני לא יודע כרגע על קריאה כזו".

במענה לשאלה האם יש בכך עילה לפרישה מהקואליציה, אמר ליצמן: "נתייעץ השבוע עם הרבנים מה לעשות, אך לא על כל דבר עושים משבר". סייג סגן שר הבריאות את דבריו והוסיף: "התנגדתי מהרגע הראשון להזזת הקברים. זו החלטה שבטעות ביסודה. צדקתי במאה אחוז".

היום בשעות הבוקר (א') חודשו העבודות ועשרות ארכיאולוגים החלו בעבודת חפירה ידנית כדי למנוע פגיעה בעצמות הקבורות בשטח בית החולים. המשטרה נערכה במקום בכוחות מתוגברים, והודיעה על נקיטת מדיניות של 'אפס סובלנות' כלפי מוחים במקום.