שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יוזמה: חדר המיון בברזילי ייבנה מתחת לאדמה

יוזמה חדשה לפיתרון בעיית הקברים במתחם חדר המיון בברזילי. לפי היוזמה אותה מובילים נאמן ביתו של הגרי"ש, הרב אריה דביר והרב של אירגון זק"א הרב יעקב רוז'ה, ייבנה חדר המיון בעומק האדמה מתחת לקברים. משרד רה"מ: "תשובה תינתן בקרוב"

אהרן שיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 20:17
פריצת דרך? אחרי שכבר היה נראה כי ראש הממשלה החליט להתעלם מהדרישה החרדית למנוע חילול קברים במתחם חדר המיון באשקלון והורה על בניית חדר המיון של בית החולים ברזילי במיקומו המקורי, מסתבר עתה כי מתחת לפני השטח רוחשת פעילות בניסיון להביא לפתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים – בהקשר לכך פועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, בבדיקת חלופה שהובאה על ידי הרב אריה דביר, נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב, ולפיה ייבנה חדר המיון בעומק האדמה, מתחת לקברים – כך על פי דיווח של 'הארץ'.

הרב יעקב רוז'ה, רב ארגון זק"א וחבר מועצת הרבנות הראשית, סיפר כי הוא נפגש בצוותא עם הרב דביר ועם מנכ"ל משרד רה"מ גבאי, בפגישה הם הציגו בפניו תכנית של אדריכל מטעמם. לפי התוכנית בשלב ראשון תבוצע חפירה בעומק רב מתחת ומסביב לקברים, לאחר מכן יונחו כלונסאות מתחת לקברים באופן שקרקע הקברים תהיה נתמכת ורק לאחר מכן יבוא השלב השלישי ובו יחלו בחפירות מתחת לכלונסאות ובבניית המבנה של חדר המיון התת-קרקעי.

לדברי הרב רוז'ה, עבודות דומות בוצעו בעבר בהצלחה במנהרת הכרמלית בחיפה ובתעלת למאנש. ההצעה שהציגו הרבנים מסתמנת גם ככדאית יותר מבחינה כלכלית – כעת בודקים הרבנים יחד עם מתכנני חדר המיון המקורי את היתכנות התוכנית החדשה.

משרד ראש הממשלה מסר בתגובה, כי "במסגרת התהליך לקידום הקמת חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון נפגשו מנכ"ל המשרד ומתכנני חדר המיון גם עם צוות רבנים שהציג הצעה לפיה יבנה חדר המיון מתחת לשכבת הקברים. על אף הקשיים ההנדסיים שמעוררת הצעה זו, היא נבחנה לעומקה על ידי גורמי המקצוע של משרד הבריאות בשבוע האחרון. תשובה צפויה להינתן בימים הקרובים".

במשרד ראש הממשלה הדגישו כי בכל מקרה יוקפד "על הנחייתו של ראש הממשלה, לפיה יבנה חדר המיון הממוגן במיקומו המקורי, ללא סיכון חיי אדם וללא דחייה של לוחות הזמנים להקמתו".